استاندارد سازي خدمات گردشگري،ضامن توسعه پايدار

به گزارش ميراث آريا(chtn)،عزيزالله سيفي با بيان اينکه يکي از اين زير مجموعه‌ها ، نظام استاندارد سازي خدمات گردشگري است،افزود: تدوين و به کار گيري استانداردهاي گردشگري يکي از پيش زمينه‌ها و ضرورت توسعه فعاليت‌هاي مرتبط با گردشگري و تضمين کننده موفقيت برنامه‌هاي توسعه آن است.

وي تصريح کرد: آنچه در همين زمينه روشن‌تر و آشکارتر مي‌شود اين است که براي پاسخگويي به نيازهاي توسعه گردشگري در بخش ملي و بين المللي، چنين استانداردهايي بايد هماهنگ و سازگار با استانداردهايي جهاني باشد.

به گفته وي اهميت به کارگيري استانداردها در حوزه گردشگري تنها با هدف توسعه گردشگري ورودي و نگاه به گردشگران برون مرزي تحقق نمي يابد بلکه در رونق وگسترش گردشگري داخلي نيز به همان ميزان به بهبود و ارتقاي نظام استانداردها نيازمنديم.

وي اظهار داشت:استاندارد سازي هتل‌ها، رستوران‌ها، سفره خانه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتي، موزه ها و مراکز فرهنگي و هنري ، مکان هاي تاريخي و مراکز گردشگري امري ضروري و اجتناب ناپذير است.

به گفنه سيفي توجه به استانداردهاي گردشگري به معناي توجه به آموزش نيروي انساني و تجهيز مراکز و امکانات گردشگري است به گونه‌اي که بتوان خدمات گردشگري را به صورت حرفه اي ارائه داد.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1387031928