وي ادامه داد: يکي از اين موارد بحث فروش اينترنتي است که در استانهاي مرکزي، فارس، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي و اصفهان از فروش اينترنتي فرش بهرهبرداري ميشود.
رييس مرکز ملي فرش ايران با توجه به اينکه حضور در نمايشگاههاي خارجي و يا ساير روشهاي معرفي فرش ايراني در بازارهاي جهاني هزينه بالايي دارد لذا با برگزاري سمينارهاي مختلفي که داشتهايم سعي شده تا توليدکنندگان و صادرکنندگان را متقاعد کنيم که از ابزار تجارت الکترونيک براي صادرات فرش ايران بهره ببرند.
فرجي با اشاره به اينکه حدود دو سال است که پورتال تجارت الکترونيک صادرات فرش تهيه شده است، افزود: اين طرح به عنوان يک درگاه اطلاعاتي مورد استفاده دستاندرکاران فرش قرار گرفته است و در اکثر استانها فعال شده است.
وي در خصوص حضور تجار فرش در نمايشگاههاي خارجي گفت: تجار و صادرکنندگان در نمايشگاه دموتکس دوبي و آتلانتاي آمريکا شرکت ابراز رضايت کردند.
فرجي افزود: در آذرماه سالجاري نمايشگاه مبل و فرش روسيه و نمايشگاه شينينگ و مرداد ماه دموتکس چين را پيشرو داريم که با اعلام فراخوان از صادرکنندگان تقاضا کرديم تا ثبتنام کنند.111
انتهای پیام/