براي موفقيت هر طرح و فعاليت اقتصادي فاکتورهاي متعددي لازم است که از جمله آن ميتوان به کيفيت کار، کيفيت مواد مورد استفاده، کيفيت خدمات، سرمايه، نيروي کار متخصص و در نهايت تبليغات و بازاريابي اشاره کرد.
بازاريابي به عنوان نهاييترين فاکتور يکي از روشهاي تبليغي نوين براي به فروش رساندن کالا و خدمات است که به شيوههاي گوناگون و با ابزار مختلف انجام ميشود. در اين ميان شرکتهايي که مجوز قانوني براي فعاليت خود دارند تلاش ميکنند تا با بکارگيري بهترين شيوههاي تبليغاتي مشتريان خود را جلب کنند و در اين ميان شرکتهاي بدون مجوز ميمانند و تبليغات مخفي! تبليغاتي همچون مراجعه به درب منازل و يا تبليغات تلفني.
اين دو شيوه تبليغاتي که متأسفانه در چند ساله اخير رواج زيادي پيدا کرده است پيش از آنکه به يک فعاليت اقتصادي شبيه باشد يک مزاحمت اجتماعي است. چراکه برخي از افراد و شرکتها با استخدام افرادي به صورت روزمزد از آنها ميخواهند که با مراجعه به منازل شهروندان يا تماسهاي تلفني به منازل آنها به معرفي و تبليغ کالاها و خدمات خود بپردازند.
اين شيوه تبليغ و بازاريابي که متأسفانه در چند ساله اخير گسترش زيادي پيدا کرده است پيش از آنکه يک فعاليت اقتصادي باشد به يک مزاحمت اجتماعي تبديل شده است. شيوه تبليغاتي که به واسطه آن زنگ منازل و يا تلفن بسياري از شهروندان وقت و بيوقت، صبح و شب به صدا در ميآيد و آرامش و آسايش بسياري را سلب ميکند.
جالب اينجا است که اين گونه تبليغات هيچ ثمري نداشته و کمتر پيش ميآيد تا فردي از طريق چنين شيوههايي اقدام به خريد کالا و يا بهرهگيري از خدمات داشته باشد و ميتوان گفت تنها ثمره منفي اين فعاليتهاي به ظاهر اقتصادي چيزي جز مزاحمتهاي اجتماعي نيست./115
انتهای پیام/