وي با بيان اينکه مسافرت درماني مرز نميشناسد، افزود: در همه دنيا رشد هزينه سلامت بيش از بودجه سلامت است و مراکز درماني مجبور هستند نسبت به کسب منابع جديد اقدام کنند.
محقق با اشاره به اقدامات ديگر کشورهاي منطقه براي جذب بيماران کشورهاي خاورميانه تصريح کرد: 21 درصد توريسم درماني شرق آسيا از خاورميانه است، در حالي که ايران به دليل شباهتهاي فرهنگي و ديني ميتواند محل مراجعه مناسبتري براي اين گردشگران باشد.
وي با تاکيد بر ايجاد زيرساختهاي لازم براي جذب بيماران خارجي زيرساختهاي توريستي، استانداردهاي لازم و قابليت ايجاد پروندههاي الکترونيک براي بيماران با استانداردهاي جهاني را از جمله اقدامات مورد نياز ذکر کرد.
وي با بيان اينکه براي جذب بيماران خارجي تنها تبليغات اثر ندارد، گفت: اين رضايتمندي بيمار درمان شده در کشور است که باعث جذب ديگر بيماران ميشود و هر بيمار راضي براساس آمار سه بيمار ديگر را جذب ميکند.
محقق جراحيهاي زيبايي، چشم، تعويض مفاصل، قلب، خدمات داندانپزشکي و پيوندها را از جمله مواردي ذکر کرد که بيشتر مسافران درماني کشورها را شامل ميشود.
وي با تاکيد بر تشکيل مديريت زنجيره تامين توريسم درماني گفت: جذب بيماران خارجي افزايش درآمد بيمارستانهاي کشور را نيز سبب ميشود.
محقق با تاکيد بر مديريت زنجيرهاي بيمارستانهاي کشور، صنعتي کردن حوزه سلامت و مشارکت بخش غير دولتي با بخش دولتي، گفت: مجموعه بيمارستانهاي منفک براي هم همافزايي ندارند.
وي با اشاره به وجود گردانندگان بيمارستاني در کشورهاي ديگر گفت: بيمارستان آپولو هند 70 بيمارستان را در خليج فارس مديريت ميکند در حالي که بيش از 60 درصد مالکيت بيمارستان ها به اين شرکت متعلق نيست./105
انتهای پیام/