کاربرد صنايع‌دستي در 21 ايستگاه مترو تهران بررسي شد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، بررسي اين طرح که ماه‌ها به طول انجاميده است توسط اعضاء کارگروه مترو که از ميان کارشناسان اداره کل حمايت از توليد و بازرگاني اين معاونت انتخاب شده‌اند، انجام شده است.

بنابراين گزارش بررسي در خصوص ايجاد فضاهايي مناسب براي نمايش و تبليغ اقلام صنايع دستي به منظور عقد تفاهم‌نامه ميان معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي و شرکت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه هدف اوليه بررسي اين طرح پژوهشي بوده است.

رواج و گسترش فرهنگ اصيل ايراني و آشنايي بيشتر شهروندان با انواع توليدات صنايع‌دستي ايراني، تغيير در الگوي مصرف خانواده‌ها، حمايت از هنرمندان تمامي رشته‌ها و رونق کارگاه‌هاي توليدي، ايجاد عرضه و فروش محصولات صنايع‌دستي به منظور توسعه بازارهاي داخلي با توجه به حجم بالاي مسافر به عنوان ديگر اهداف اين تحقيق نام برده شده است.

در همين زمينه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور در تيرماه سال جاري به منظور اجرايي شدن اين اهداف و برسي پيشنهادات طرفين، جلسه‌اي مشترک را با حضور معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان و مدير عامل شرکت راه آهن شهري تهران و حومه برگزار کرده و اجراي اين طرح مطالعاتي را در دستور کار خود قرار داده است.

اين گزارش حاکي از آن است ايجاد باجه فروش اقلام صنايع‌دستي، ويترين نمايش، ايجاد نمادي از صنايع‌دستي، ارائه بسته‌هاي تبليغاتي و بازارچه‌هاي موقت فروش به عنوان شاخص‌هاي مزيت دار صنايع‌‌دستي در ايستگاه‌هاي مترو توسط کارشناسان اين طرح مطرح شده است.

همچنين کارشناسان در اين تحقيق که به دو روش مصاحبه و مشاهده عمل کرده‌اند، ويژگي‌هاي کالاهاي مناسب به منظور عرضه و فروش در ايستگاه‌ها را نيز مورد ارزيابي قرار داده‌اند که قيمت مناسب کالاها، کيفيت مناسب توليدات، بسته‌بندي کاربردي، زيبايي و رنگ‌بندي مناسب و اندازه و حجم مناسب کالاها را مورد توجه قرار گرفته است.

طبق اطلاعات به دست آمده در اين طرح تحقيقاتي امکانات موجود در ايستگاه‌هاي مترو به دو بخش داخل ايستگاه‌ها و داخل قطار قابل تقسيم است که خوشبختانه به دليل وجود تابلوهاي تبليغاتي در داخل و خارج و همچنين غرفه‌هاي مزيت‌دار در ساختمان ايستگاه‌هاي مختلف پتانسيل لازم براي سرمايه گذاري در اين بخش وجود دارد.

برقراري تعامل با فروشنده‌هاي داخل ايستگاه‌ها و کارمندان مترو و عکسبرداري از فضاي داخلي و محوطه بيروني ايستگاه‌ها، بررسي تبليغات ثابت و متحرک، نوع معماري و فضاي هنري، رنگ‌هاي استفاده شده در هر ايستگاه، واحدهاي تجاري، غرفه‌بندي‌ها، پيام‌هاي مترو، کتاب مترو مبناي کار در اين طرح تحقيقاتي بوده است.

برپايه اين گزارش قابليت نصب بنر و تابلوهاي تبليغاتي در 21 ايستگاه، امکان تبليغات در تمامي ايستگاه‌ها، وجود واحدهاي تجاري در 11 ايستگاه، قابليت 5 ايستگاه در غرفه‌ بندي فروش، توانمندي 5 ايستگاه در نصب تابلوهاي تبليغاتي و قابليت 5 ايستگاه در تعريف بازارچه و نمايشگاه صنايع‌دستي از جمله نتايج به دست آمده در اين تحقيقات توسط کارشناسان معاونت هنرهاي سنتي است./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387110858