محمد شريف ملک زاده در ادامه افزود: متاسفانه ما تا پيش از اين به زيرساختهاي غير ملموس گردشگري توجه چنداني نداشتيم و اين امر علت ضعف گردشگري کشور در حوزه استانداردسازي به شمار ميرفت.
وي توجه به زيرساختهاي ملموس و غير ملموس گردشگري را در کنار يکديگر لازمه رونق اين صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: استانداردسازي در رفتارهاي انساني نيز بايد نمود داشته باشد، چراکه رفتار انساني مباني هدايت رفتار اجتماعي به شمار ميرود.
ملک زاده با بيان اينکه لازم است بخش خصوصي در اين رابطه سرمايهگذاري کند، متذکر شد: به رغم سرمايهگذاري سنگين در امر اقامت در گردشگري چنانچه استانداردهاي لازم در اين رابطه وجود نداشته باشد مراکز اقامتي تنها از يک ظاهر فيزيکي برخوردار بوده و متضرر خواهند شد.
وي با بيان اينکه بايد در کنار هر هتل استاندارد کشور يک شرکت تخصصي براي آموزش رفتار سازماني وجود داشته باشد، تصريح کرد: لازم است فرهنگ ملي و ايراني خود را با رفتار اجتماعي صحيح رشد داده و به گردشگران خارجي معرفي کنيم.
معاون گردشگري سازمان ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري خاطر نشان کرد: آشنايي با اصول گردشگري به ويژه اتيکت رفتاري تنها با گذراندن دورههاي آموزشي کوتاه مدت صورت نميگيرد و نيازمند تداوم در زمينه آموزش است.
ملک زاده يادآور شد: معاونت گردشگري آماده حمايت از شرکتهاي فعال در زمينه استانداردسازي اتيکت در مراکز اقامتي کشور است./115
انتهای پیام/