شهريار افندي زاده افزود : در آمار ارايه شده از سوي پليس 70درصد تصادفات به دليل رعايت نکردن سرعت مجاز ،نداشتن فاصله ايمني ، واژگوني و انحراف به چپ اتفاق افتاده است .
به گفته وي علاوه بر اين عوامل موتور سيکلت ها 17 درصد و عابرين پياده نيز 9 درصد مقصر هستند .
معاون وزير راه و ترابري با اشاره به عامل سرعت به عنوان مهمترين عامل تصادفات جاده اي اظهار داشت : براي کنترل اين عامل از سه ماه پيش برنامه کنترل سرعت در جاده ها را آغاز کرديم .
وي توضيح داد : بر اسا اين برنامه با نصب علايم سرعت مجاز و ساير علائم حداکثر سرعت و چگونگي استفاده از جاده مشخص مي شود .
به گفته رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي يکي از مشکلات در زمينه سرعت اين است که پس از بهسازي و روکش آسفالت جاده هاي قديمي ، رانندگان با سرعت جاده هاي اصلي از آنها عبور مي کنند . در حالي که مشخصات فني راه همان مشخصات قديمي است .
وي در ادامه با اشاره به مهم بودن نقش وسيله نقليه در ايمني راه گفت : با راه اندازي و تجهيز مراکز فني خودرو و اجباري شدن معاينه به دنبال کنترل اين عامل هستيم .
افندي زاده در خصوص برنامه نصب دوربين هاي تصويري و ثبت تخلفات در جاده هاي کشور اظهار داشت : در سال جاري برنامه نصب 300 دستگاه دوربين در نقاط حساس راه ها را در دستور کار داريم که بستگي به ميزان اعتبار و زير ساخت دارد .
معاون وزير راه و ترابري اضافه کرد : اگر اين دوربين ها از طريق فيبر نوري و ماهواره هوزمان راه اندازي شود امکان نصب 300 دستگاه وجود دارد ولي بدليل محدوديت هاي موجود اين امر تنها از طريق فيبر نوري امکان پذير نيست و بادي تعداد دوربين ها را کاهش دهيم .
وي در پايان با اشاره به اينکه در برنامه چهارم توسعه ، اصلاح 6هزار نقطه حادثه خيز پيش بيني شده است خاطرنشان کرد : با وجود اينکه تنها 20 درصد از اعتبار مصوب اين بخش تخصيص يافته است تاکنون 50 درصد نقاط پرحادثه راه هاي کشور اصلاح شده است . /100
انتهای پیام/