وي افزود: بايد وارد مرحله جديدي در مسير اجرايي شدن تحول بنيادين شويم و نسخه کاملي از فرآوردههاي فکري در آموزش و پرورش داشته باشيم تا بتوانيم در جهت رسميت بخشي به اين اسناد و مدارک، گامهاي محکمي برداريم.
علي احمدي با بيان اينکه در طرح ملي تحول بنيادين به طراحان فکور، برنامههاي منظم، ترسيم خطوط مهم و کارهاي تحولي نيازمند هستيم, تاکيد کرد: براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش، فلسفه تعليم و تربيت و نظراتي از لحاظ جامعشناسي، علوم سياسي، اقتصادي و فرهنگي مورد نياز است.
وي به تئوري مشارکت اشاره کرد و ادامه داد: اساس نظام تعليم و تربيت، مشارکت است؛ نقش دانشآموزان در فرآيند تعليم و تربيت کم است و بايد به آن توجه کرد.
وزير آموزش و پرورش به تئوري حقوق اشاره کرد و گفت: بر اين اساس، دانشآموزان به مرحلهاي از بلوغ خواهند رسيد که بايد استقلال آنها را به رسميت شناخت و به حقوقشان احترام گذاشت. و در تئوري سيستمها بايد به نظام آموزش و پرورش به صورت فرآيند نگاه کرد و نقش نهادها و دستگاههاي مختلف را در اين سازمان مدنظر گرفت.
وزير آموزش و پرورش با اعلام اينکه فلسفه تربيت در جمهوري اسلامي همچنان در حوزه علميه در حال بررسي است؛ گفت: فلسفه تربيت رسمي، عمومي و رهنامه نظام تربيت در آموزش و پرورش بايد مکمل يکديگر باشند. /100
انتهای پیام/