وي با اشاره به اينکه آموزش غير رسمي به معناي ايجاد فضاي لازم براي دانش آموزان به منظور برداشت آزادانه از آموزش است، اظهار داشت: اين شيوه در سطح جهاني موفقيت خود را ثابت کرده است.
اين مقام مسئول ادامه داد: ارتباط با دانش آموزان و دانش آموختگان کشور به خوبي گواه آن است که آموزش به شکل رسمي تأثير چنداني نداشته و ماندگاري آن براي اين قشر چندان زياد نيست.
معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزشي تصريح کرد: البته تأثير گذاري آموزش غير رسمي يک جريان سه جانبه ميان خانواده، آموزش و پرورش و رسانه ملي است.
کفاش با بيان اينکه کميته برنامه درسي ملي در چند سال اخير کار خود را در اين وزارتخانه آغاز کرده است، گفت: اين کميته به بررسي محتواي درسي کتاب دانش آموزان ميپردازد.
وي در ادامه اظهار داشت: کتاب درسي يک ظرف عمومي است که در سالهاي اخير مجموعهاي از اطلاعات عمومي را در اختيار دانش آموزان قرار داده است.
حميد رضا کفاش با تأکيد بر اينکه با توجه به اهميت پرداختن به هنرهاي سنتي و صنايعدستي آمادگي لازم براي ورود اين محتوا به کتابهاي درسي وجود دارد، افزود: مجموعه اطلاعاتي که توسط اين کميته براي ورود به کتاب درسي انتخاب ميشود بر اساس نظام جهاني و باورهاي ديني است.
معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزشي وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: به نظر ميرسد محتواي کتابهاي شاخه کاردانش زمينه لازم را براي ورود بخش هنرهاي سنتي و صنايعدستي داشته باشد.
وي خاطرنشان کرد: کارشناسان و نماينده معاونت هنرهاي سنتي با حضور در کميته برنامه درسي ملي ميتوانند نظرات لازم را در اين خصوص ارائه و در صورت لزوم همکاريهاي مورد نظر را انجام دهند./111
انتهای پیام/