همکاري ميراث فرهنگي کردستان با آموزش و پرورش

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان کردستان با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn)،گفت: همکاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کردستان در تاليف کتاب جغرافياي استان پايه دوم متوسطه با آموزش و پرورش بوده است .

علي فعله گري افزود: در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص ايجاد تغيير و تحول در آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش دستورالعملي مبني بر تأليف کتاب استان شناسي کردستان صادر کرد که مقرر است جايگزين کتاب فعلي جغرافياي استان در پايه دوم متوسطه شود صادر کرد .

وي تصريح کرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کردستان نيز در تهيه و تدوين مطالب مرتبط ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همفکري و همکاري کرد .

فعله گري اضافه کرد: کارشناس سازمان ميراث فرهنگي کردستان نيز براي بهتر و پربار بودن محتواي کتاب در موارد مختلف همکاري هاي لازم را مبذول داشت .

وي ادامه داد: از مهمترين موارد همکاري کارشناس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان تهيه مطالب، عکس و گزارشات مربوط به مراکز باستاني و اوليه تمدن و سکونتگاه‌هاي استان (از پيش از تاريخ تا کنون) و ميراث فرهنگي استان و تهيه گزارش جامع گردشگري استان و اطلاعاتي در خصوص موزه ها و آثار و ابنيه تاريخي، مراکز مهم مذهبي، علمي و فرهنگي همراه با تصاوير جاذبه هاي گردشگري بوده است .

همچنين گزارش مربوط به رشته ها و مراکز صنايع دستي استان، تعداد واحدها و آمار شاغلان همراه با تعداي از عکس‌هاي مربوطه از ديگر همکاري کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان در اين زمينه بوده است ./104

انتهای پیام/

کد خبر 1388061848