از نخستين ساعات بامداد چهارشنبه اول مهر ماه، مسوولان مرتبط با ترافيک شهري اعم از تاکسيراني، اتوبوسراني، آتش نشاني، اورژانس، امداد خودرو، آموزش و پرورش، راهنمايي و رانندگي و برخي مسوولاني که ارتباط مستقيم با ترافيک نداشتند مانند فرمانداري و شرکتهاي آب و برق تهران در مرکز کنترل ترافيک شهرداري تهران مستقر شدند تا از طريق دوربينهاي نظارت تصويري اين مرکز بر وضعيت تردد در معابر نظارت کرده و مشکلات را از نزديک مشاهده و دستورات لازم را براي رفع آنها صادر کنند.
در نخستين روز بازگشايي مدارس، ترافيک صبحگاهي ابتدا در غرب به شرق بزرگراه همت و پس از آن در بزرگراههاي شيخ فضل الله نوري، حکيم، صدر، نيايش و صياد شيرازي آغاز شد که از بار ترافيک تا حدود ساعت 11 صبح کاسته شد و عملا ترافيک پايتخت به حالت عادي بازگشت. اما به گفته کارشناسان و مسوولان پيشبيني ميشود ترافيک بازگشايي مدارس از روز شنبه چهارم مهرماه به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.
معاون ترافيک شهرداري تهران در حاشيه مرکز نظارت تصويري شهرداري تهران با اشاره به اينکه روزانه بيش از 20 ميليون جابجايي در پايتخت صورت ميگيرد به ايسنا گفت: روز اول مهر به دليل نزديکي به پايان هفته شاهد افزايش سفرهاي قابل توجه نبوديم و ترافيک 15 درصد در معابر و 12 درصد در تقاطعها افزايش يافت.
تشکري هاشمي افزود: ترافيک سنگين در نخستين روز مهر امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد در معابر کاهش و 2 درصد در تقاطعها افزايش داشته است ولي قطعا از اول هفته آينده شرايط بسيار متفاوت خواهد بود.
معاون ترافيک شهردار تهران مهمترين مشکل ترافيک امروز را توقف والدين با خودروهايشان در حريم مدارس عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بحث ساماندهي سرويسهاي مدارس نيز اقدامات لازم صورت نگرفته به شکلي که از حدود 14 هزار دستگاه تاکسي و وني که براي سرويس مدارس اختصاص داده شده بود، تنها 570 دستگاه از سوي آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون ترافيک شهردار تهران با اشاره به اينکه هنوز تغيير ساعات ادارات در شوراي عالي ترافيک کشور تصويب و ابلاغ نشده است گفت: خوشبختانه کميته فني شوراي عالي ترافيک کشور تغيير ساعات فعاليت ادارات و بخشهاي مختلف را تصويب کرده و منتظر تصويب نهايي در شوراي عالي ترافيک کشور هستيم.
وي با تاکيد بر اينکه شهر تهران به هيچ عنوان تحمل شوکهاي اضافه را ندارد گفت: هر گونه شوک جديد به ترافيک پايتخت موجب قفل شدگي آن ميشود؛ لذا از شوراي عالي ترافيک تقاضا داريم هرچه سريعتر تغيير ساعات کاري را تصويب و ابلاغ کند.
از سوي ديگر و در حالي که گويا شهرداري تهران علاقه بسياري به اتوبوس هاي تند رو دارد تشکري هاشمي نيز از ورود نخستين سري اتوبوسهاي دو کابين خارجي جديد به مسير BRT خبر داد و گفت: حدود 25 دستگاه اتوبوس دو کابين طي روزهاي آينده به گمرک ميرسد و به زودي وارد شبکه معابر پايتخت خواهد شد.
معاون ترافيک شهردار تهران در خصوص ممنوعيت شمارهگذاري اتوبوسهاي ديزلي گفت: خوشبختانه اين مسئله در جلسه سال گذشته شهردار تهران با رييس جمهوري مرتفع شده از سوي ديگر دولت خودش اتوبوسهاي ديزلي به ما ميدهد.
وي همچنين از ورود آخرين سري اتوبوسهاي گازسوز به پايتخت خبر داد و گفت: بر اساس موافقت رييس جمهوري مقرر شد که بيشتر از 50 درصد اتوبوس گازسوز در تهران نباشد که بر اين اساس بايد اتوبوسهاي ديزلي،برقي و يا هيبريدي در اختيار شهرداري تهران قرار گيرد لذا شهرداري تهران آخرين سري اتوبوسهاي گازسوز را به زودي تحويل گرفته و پس از آن ديگر اتوبوس گازسوز نخواهيم گرفت. /100
انتهای پیام/