هم افزايي گردشگري با ياري مناطق آزاد

به گزارش ميراث آريا(CHTN) به نقل از روابط عمومي شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در نخستين نشست هماهنگي ميان رئيس و دست اندرکاران ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با معاونان مرکز امور مناطق آزاد کشور و مديران گردشگري اين مناطق، راه اندازي ستاد دائمي و مشترک تبليغات و نمايشگاه‌ها به منظور معرفي بهينه ايران در حوزه هاي فرهنگي ، گردشگري و صنعتي مورد تاکيد قرار گرفت.

در اين نشست محمد حسين برزين، مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران ، ‌محمد رضا حسيني و عليرضا موحدي، معاونان برنامه ريزي و توسعه مديريت مرکز امور مناطق آزاد، دکتر بزرگ زاده، سرپرست امور اجتماعي منطقه آزاد چابهار ، هوشنگ فتحي و محمدرضا قاسمي مشاور مدير عامل و مدير سياحتي قشم ، ‌عباس قاسمي، مدير صنايع و گردشگري منطفه آزاد انزلي، فرهاد ديرنگ مدير کل روابط عمومي و امور بين الملل منطقه آزاد ارس، ميثم زين الديني، مشاور مديريت سرمايه گذاري منطقه آزاد اروند و مظفر ترابي، مدير روابط بين الملل مرکز مناطق آزاد همراه با معاونان و مديران شرکت راهکارهاي حضور مناطق آزاد در بازارهاي هدف گردشگري و صنعتي ايران را مورد بحث و بررسي قراردادند.

مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در ابتداي اين نشست با اشاره به جايگاه ويژه و منحصر به فرد مناطق آزاد کشور در توسعه گردشگري و قرارگرفتن شمار زيادي از منحصر به فردترين جاذبه هاي ايران در اين مناطق ياد آور شد: مناطق آزاد کشور عمود خيمه ايران در عرصه جاذبه ها و ظرفيت هاي گردشگري بوده و بايد همپا با سياست هاي کلان کشور در چشم انداز صنعت گردشکري 20 ساله که جذب 5/1 در صد از گردشگران جهان را براي دستيابي به 25 ميليارد از درآمد مبنا قرارداده است، برنامه ريزي نويني را براي حضور پايدار در مسابقه اعلام نشده جذب گردشگران جهان آغاز کنند.

محمد حسين برزين تاکيد کرد : در بازارهاي داخلي و بين المللي، اکنون تبليغات و نحوه حضور در نمايشگاه هاي گردشگري و صنايع وابسته جايگاه ويژه اي دارد. لذا براي تحقق سند چشم انداز 20 ساله گردشگري، در طول 4 سال شکل گيري ستاد، در سطوح منطقه اي و قاره اي مديريت برگزاري 65 نمايشگاه گردشگري جهاني، 15 نمايشگاه داخلي، 6هفته فرهنگي، 10 همايش مرتبط با مفاخر فرهنگي و 15 نمايشگاه موضوعي عکس جاذبه هاي گردشگري را بر عهده داشته و جلوه هاي ماندگاري از زيبايي هاي ايران و افزايش مناسبات گردشگري را به نمايش گذاشته‌ايم.

برزين با اشاره به راه اندازي سايت هاي توريسم ايران و پرشيا ويزيت به منظور استفاده از فناوري اطلاعات براي تبليغ جاذبه هاي ايران، به توليد اقلام تبليغاتي مدرن قابل قياس با همتايان خارجي اشاره کرد و گفت :‌ اکنون اقلام تبليغاتي ايران در تيراژ 5 ميليوني به 17 زبان زنده دنيا و در 638 نوع در بازارهاي مهم جهان توزيع شده اند.

برزين همچنين با اشاره به پخش تيزرهاي 22 گانه جاذبه هاي گردشگري کشور از شبکه هاي الجريزه، يورو نيوز و MBC تصريح کرد: 60 هزار ثانيه از وقت اين شبکه ها براي تبليغ جاذبه هاي گردشگري ايران اختصاص يافته است.

وي در ادامه از تشويق بخش خصوصي براي مشارکت در نمايشگاه ها تحت عنوان غرفه ايران به عنوان يک سياست اصلي ياد کرد و گفت : يقين داريم با حضور مناطق آزاد در اين نمايشگاه ها همراه بخش خصوصي ظرفيت کم نظير گردشگري و پکيج هاي سرمايه گذاري مناطق آزاد بيش از گذشته در معرض ديد مگاتورهاي جهان و گروه هاي هلدينگ سرمايه گذاري قرار خواهد گرفت.

برزين با اشاره به اينکه برخي کشورها همچون استراليا و اتريش تنها از طريق نمايشگاه خود را به جهان شناسانده اند، از برنامه ريزي براي برگزاري هفته هاي طلايي ايران در ساير کشورها و برگزاري تور آشناسازي خبرگزاران خارجي با جاذبه هاي ايران خبر داد.

اين مقام مسئول در پايان با تاکيد بر اينکه ايران همواره در بازارهاي هدف گردشگري در متفاوت ترين و باشکوه ترين شکل ممکن ظاهر شده است افزود: برنامه هاي ياد شده از آن رو طراحي شده اند که ايران مقتدرانه خود را آنگونه که شايسته نام و جايگاه رفيعش است معرفي کند. حضور هدفمند در نمايشگاه هاي بزرگ گردشگري جهان هدف عمده اي است که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با مشارکت فعال در آنها به دنبال بازاريابي نوين براساس استراتژي بازخواني نظام موجود عرضه و تقاضاي گردشگري جهاني است. با اين پيش مقدمه اکنون ستاد سرفصل هاي جديدي را براي حضور ايران در بازارهاي جهاني آغاز کرده که اميد مي رود همپا با چشم انداز 20 ساله و مشارکت فعال مناطق آزاد افق هاي جديدي فراروي گردشگري ايران گشوده شود./106

انتهای پیام/

کد خبر 138808048