مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران با اعلام اين خبر که حداکثر تا دو ماه آينده خط چهار BRT در خيابان وليعصر (عج) به طور کامل اجرايي ميشود، افزود: اين خط نيز همانند ساير خطوط BRT خواهد بود.
بيژني اضافه کرد: قطعا ناوگان اتوبوسهاي اين خط بيشتر خواهد بود و اتوبوسهاي جديدي که در راه هستند در کنار اتوبوسهاي فعلي فعال خواهند بود تا اتوبوسهاي جديد به ناوگان اضافه شوند.
اواسط مرداد ماه امسال بود که مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران از آغاز عمليات احداث کامل خطوط چهار سامانه اتوبوسهاي تندروBRT در مسير ميدان راهآهن تا ميدان تجريش تا پايان سال جاري خبر داد، در حالي که مطالعات اين خط BRT و خط ديگري در مسير ترمينال «بعثت» (جنوب) تا اتوبان چمران هنوز به طور کامل به تاييد شوراي شهر تهران نرسيده بود.
چند روز پس از اين اعلام موضوع يکطرفه شدن خيابان وليعصر (عج) از ميدان راهآهن تا ميدان تجريش از سوي شهردار تهران مطرح شد و با فاصله احداث خط BRT به خط ويژه تبديل شد که اين طرح با مخالفتهايي همراه بود. در اين ميان شوراي شهر تهران در دويست و يازدهمين جلسه خود، طرح احداث خط چهار BRT را براي حدود چهار ماه معطل نگهداشت تا مطالعات زيست محيطي ـ اجتماعي و فرهنگي آن در کميسيون مربوطه تکميل شود و شورا و شهرداري به جمعبندي در اين رابطه برسند.
گفته ميشود طول خط چهارم BRT از حدفاصل ميدان راهآهن تا ميدان تجريش حدود 5/17 کيلومتر است و پيشبيني شده که روزانه حداقل 200 اتوبوس تا 300 هزار نفر مسافر را جابجا کند. /100
انتهای پیام/