در دنيايي که مردمان بيپيشينه برآنند از نداشتههايشان، داشتهاي سازند و با فخر آن را به مردمان گيتي عرضه کنند، چرا ايرانيان با داشتن سرزميني غني از شگفتيهاي باستاني و جذابيتهاي بينظير طبيعي در چهار فصل سال هر روز سهم اندکتري در اين مناسبات جهاني داشته باشند، در حالي که بحق شايستهي آنند که کاروانسالار اين قافله باشند. بايد شتاب کنيم و ايرانمان را بشناسيم و آن را به جهانيان بشناسانيم تا بمانيم و سزاوارانه زندگي کنيم.»
اين شماره ماهنامه دنياي تجارت، گلچيني از مطالب سه ساله اين نشريه است که دربرگيرنده نوشتارهايي در حوزه ايرانشناسي، مانند: «يزد: شهري براي همه مذهبها»، «کردستان؛ کهن ديار ايران»، «ابيانه؛ سرزمين سرخ»، «قشم؛ افسون خليج فارس»، «جاذبههاي گردشگري کوير لوت»، «خليج فارس فقط نفت و گاز نيست»، «جمشيد؛ نامي که پيوندي مکرر با افسانه نوروز دارد»، «وصيتنامه کوروش»، «ايرانيان را بهتر بشناسيم»، «سعدي شاعر تجربهها» در حوزه گردشگري، نوشتارهايي چون: «گردشگري با اينترنت»، «توسعه گردشگري راهي براي صلح و احترام متقابل»، «توسعه توريسم به شرط حضور نيروهاي متخصص»، «جايگاه چشمههاي آب معدني در صنعت گردشگري»، «لجندرماني در درياچه اروميه»، «جايگاه فرهنگ در تقويت گردش و مسافرت درون شهري»، «روند برچسب ستارهها روي هتلها» و در زمينه گيتيشناسي مطالبي مانند: «آفريقا؛ بهشت سفاريها»، «اوگاندا؛ دنياي کوچک حيات وحش»، «هند؛ سرزمين اسرارآميز»، «سرزمين افسانههاي زرد» و... است.
لازم به ذکر است که شماره مهر و آبان دنياي تجارت در 110 صفحه گلاسه تمامرنگي و با مديرمسئولي «ابراهيم افراشتهفر» و سردبيري «مسعود لقمان» منتشر شده است .
/104
انتهای پیام/