ميراث آريا(chtn) - ايازي همچنين درباره ميزان هزينه‌هاي صرف شده در تونل گفت: در حال حاضر رقم دقيق را نمي‌دانم اما اعتبار هزينه شده در ساخت اين پروژه بر اساس مصوبات شوراي شهر تهران بوده و دقيقاً بر اساس آن اجرا شده است.

سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به اينکه دو خط مترو از بالا و کنار اين پروژه عبور مي‌کند، ادامه داد: اين مسئله کار را از نظر فني دشوارکرد با اين وجود به دليل اينکه تونل توحيد در نقطه اتصال بزرگراه چمران و نواب در مرکز تهران، قرار دارد، گره کور ترافيکي هميشگي در اين محل را برطرف مي کند.
وي با بيان اينکه ساخت اين تونل 30 ماه قبل و با حضور بيش از 3 هزار کارگر و مهندس آغاز شد، افزود: طراحي و اجراي اين تونل 100 درصد توسط مهندسان ايراني انجام شده اما از مهندسان خارجي نيز مشاوره گرفته‌ايم.

ايازي اظهار داشت: تونل توحيد به طول 2 هزار و 136 متر، بزرگترين پروژه شهري است و عرض آن 6 برابر عرض مترو است و شهروندان ترديد نکنند که تونل توحيد از نظرايمني 100 درصد ايمن است و مشکلي وجود ندارد.

وي با بيان اينکه تونل توحيد 3 برابر تونل رسالت است و احداث تونل رسالت 11 سال طول کشيد، اما تونل توحيد در 30 ماه ساخته شد،ادامه داد: اگر اين پروژه همانند تونل رسالت پيش مي‌رفت از نظر مقايسه زماني با اين تونل، بايد طي 360 ماه تونل توحيد احداث مي‌شد، در حالي‌که يک دوازدهم تونل رسالت ، زمان براي ساخت آن صرف کرده‌ايم.

در همين حال بايد به مسئولان شهرداري گفت که کسي منکر زحمت شما نيست ولي آيا اين همه تبليغ لازم است آيا کساني که مدعي هستند مردم بهترين کارشناس هستند باز هم بايد اين کار ها را در بوق وکرنا کنند .ضمن اينکه وقتي مي آيند وپشت سر هم تونل رسالت را مثال مي زنند به منابع وامکانات وتسهيلات ويژه اي که اکنون در اختيار دارند نيز اشاره مي کنند .گاهي اوقات بايد پيشنهاد کرد که انصاف ورعايت حق ديگران از هزاران پروژه با ارزش تر وبالاتر است،مساله اي که اين روز ها از برخي از افراد کمتر ديده مي شود.

100

انتهای پیام/

کد خبر 1388091722