ميراث آريا(chtn به گفته مرتضي طلايي تا وقتي که نتوانيم بين وسايل نقليه عمومي و وسايل نقليه شخصي افراد تعادلي ايجاد کنيم، اعمال محدوديت يکسويه براي مردم، موجب بروز نارضايتي آنها مي‌شود.

وي ادامه داد: درباره وضعيت کنوني تخلفات در محدوده طرح ترافيک، اظهار داشت: راهکار اساسي و بنيادي براي حل مشکل ترافيک تهران را مي‌توان تا حدودي در بحث حمل و نقل عمومي خلاصه کرد چرا که اگر ظرفيت اين بخش به 70 درصد برسد مي‌توان براي افرادي که مي‌خواهند از وسايل نقليه شخصي استفاده کنند محدوديت‌هايي را ايجاد کرد.

طلايي تصريح کرد: به دليل اينکه در حال حاضر در شرايط مطلوبي نيستيم راهکار ميانبري که مي‌توان بکار برد ايجاد محدوده طرح ترافيک است که تجربه نشان داده به طور متوسط 20 تا 30 درصد 20 تا 30 درصد خودروهاي ورودي به محدوده طرح ترافيک، غير مجاز وارد مي‌شوند.

وي ادامه داد: يکي از راهکارهاي حل تخلفاتي که در محدوده طرح ترافيک انجام مي‌گيرد استفاده از سيستم هوشمند بود که بتوان تخلفات را ثبت کرد ولي اين کار نيز راهکار اساسي به شمار نمي‌آيد.

رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: راهکار اساسي وقتي اعمال مي‌شود که بتوانيم تمرينات و مجازات‌هاي بازدارنده براي کساني که به محدوده طرح ترافيک وارد مي‌شوند در نظر گرفت و هزينه جريمه آنها را بالا برد.

وي افزود: به عنوان مثال در دوبي اگر از محدوده طرح ترافيک عبور کنيد دوربين اين تخلف را ثبت مي‌کند، پليس بلافاصله خودروي متخلف را متوقف مي‌کند و عدد سرسام‌آوري را به عنوان جريمه براي فرد متخلف در نظر مي‌گيرد.

طلايي خاطرنشان کرد: با وجود جريمه‌هاي سنگين فرد متخلف متوجه مي‌شود که قانون‌شکني برايش مقرون به صرفه نيست.

وي گفت: اگر براي محدوده طرح ترافيک صرفاً به سيستم هوشمند و اين ميزان جريمه اکتفا کنيم توجيهي ندارد و باز هم شاهد اين تخلفات خواهيم بود.

رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: اگر پيشنهاد مسئولان شهرداري مبني بر دريافت عوارض سنگين از خودروهايي که به صورت غيرمجاز در محدوده طرح ترافيک ورود پيدا مي‌کنند را تصويب کنيم مي‌توانيم شاهد نتيجه مطلوبي باشيم.

وي افزود: اين نکته که آيا دريافت اين عوارض قانوني است يا نه بايد نظر کارشناسان حقوقي را در اين باره جويا شد ولي اگر قانوني نباشد بايد راهکاري قانوني پيدا کرد و اگر کسي قصد قانون‌شکني داشت هزينه بالايي را به عنوان جريمه بپردازد که اين کار را مي‌توان از طريق پليس يا شهرداري در قالب عوارض يا روش‌هاي ترکيبي اعمال کرد.
100

انتهای پیام/

کد خبر 138810016