وي با بيان اين‌که شش ماهه دوم سال با توجه به تعطيلي‌هاي اسفند و فروردين زمان پيک کاري خودروسازان براي انبار و ذخيره‌سازي محصولات است، خاطرنشان کرد: با توجه به تعهدات خود به مردم و همچنين برنامه‌هاي وزارت صنايع و معادن به توليد پژو405 و روآ ادامه خواهيم داد.

او خاطرنشان کرد: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيز طبق آخرين توافقات با جدول زمان‌بندي ايران‌خودرو موافقت و آن را امضا کرده بود، اما به اين توافقنامه عمل نشد.

وي با بيان اين‌که مسوولان نيروي انتظامي به دليل عدم آشنايي با فرآيند طراحي و مهندسي نصب سيستم ترمز ضدقفل (ABS) شتابزده عمل مي‌کنند، تصريح کرد: به هر حال امور فني و طراحي همچون نصب سيستم ترمز ضدقفل امور دستوري نيست که با يک دستور شدت کار تسريع و با يک دستور کند شود.

او ادامه داد: ايران خودرو متعهد به حفظ امنيت کاربران محصولاتش است و به همين دليل هيچ‌گونه شتابزدگي در نصب سيستم‌هاي ضدقفل که موجب کاهش سطح کيفي کار شود، اتفاق نخواهد افتاد.

وي افزود: مکلفيم به وظيفه خود در جهت توليد خودرو عمل کرده و به وزارت صنايع و معادن، سازمان استاندارد و ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت به عنوان مسوولان مربوطه در مورد عملکرد خود پاسخگو باشيم.

وزيري با بيان اين‌که اميدواريم کار به جايي نکشد که مجبور شويم بحث‌هاي کارشناسي نصب سيستم ترمز ضد قفل را در افکار عمومي مطرح کنيم، خاطرنشان کرد: تجهيز خودروها به اين سيستم يک فرايند طراحي و مهندسي است نه يک فرآيند دستوري و تحکمي.

بنابراين گزارش، هفته گذشته رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از توقف شماره‌گذاري پژو 405 و روآ به دليل عدم تجهيز آنها به سيستم ترمز ضد قفل خبر داده بود، اما کمتر از 24 ساعت پس از آن نجم‌الدين - مديرعامل ايران خودرو - در يک کنفرانس خبري اعلام کرد که با ارائه برنامه زمان‌بندي تجهيز محصولات به سيستم ترمز ضد قفل، ممنوعيت شماره‌گذاري پژو 405 و روآ لغو شده است. البته چند ساعت پس از آن، مسوولان راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با بيان اين‌که برنامه زمان بندي ايران خودرو در خصوص تجهيز محصولات به سيستم ترمز ضد قفل را نپذيرفته‌اند، از ادامه ممنوعيت شماره‌گذاري پژو 405 و روآ خبر دادند.


100

انتهای پیام/

کد خبر 1388100865