وي ادامه داد: در بسياري از موارد حضور ايران در نمايشگاههاي گردشگري خارج از کشور زمينه ورود گردشگران را به ايران فراهم ميکند، براي مثال حضور ايران در نمايشگاه گردشگري کشورهاي آسياي ميانه و يا حوزه خليجفارس به طور حتم به جذب گردشگر ورودي به کشور کمک خواهد کرد.
موسوي ادامه داد: آنچه در نمايشگاههاي گردشگري حائز اهميت است چگونگي حضور ايران در اين نمايشگاهها است. ما بايد براي حضور در نمايشگاههاي گردشگري به فراخور موضوع نمايشگاه برنامهريزي مناسبي داشته باشيم تا حضور در اين نمايشگاه بتواند در جذب گردشگر ايران تاثيرگذار باشد.
وي همچنين به حضور بخش خصوصي در نمايشگاههاي گردشگري تاکيد کرد و افزود: چگونگي حضور بخش خصوصي در نمايشگاههاي گردشگري بايد مورد بازنگري قرار گيرد تا هتلها و دفاتر خدمات مسافرتي بتوانند خدمات خود را به بهترين نحو معرفي کنند.
معاون گردشگري سازمان ميراثفرهنگي تاکيد کرد: در نمايشگاههاي گردشگري بايد حضور بخش خصوصي پررنگتر شود و تمام تلاش و توان ما اين است تا بخش خصوصي بتواند ايدههاي خود را براي جذب گردشگر در چنين نمايشگاههايي به منصه ظهور بگذارد.
وي ضمن تاکيد بر حضور دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري در نمايشگاههاي گردشگري خارج از کشور گفت: لازم است زمينه براي حضور دفاتر خدمات مسافرتي که تمايل به شرکت در نمايشگاههاي گردشگري دارند حتي اگر نتوانند بسته سفر بفرشند فراهم شود، چراکه خود تجربهاي براي سالهاي آتي آنها است.
وي عدم آشنايي دفاتر مسافرتي با چگونگي حضور در نمايشگاههاي گردشگري را از ضعفهاي گردشگري کشور در حوزه شرکت در نمايشگاه عنوان کرد و بيان داشت: دفاتر خدمات مسافرتي ما نميدانند براي حضور در نمايشگاهها چه چيزي را بايد عرضه کنند، به غير از تعداد محدودي از دفاتر خدمات مسافرتي که حضور در نمايشگاههاي گردشگري را پيش از اين تجربه کردهاند.
اين مقام مسئول در معاونت گردشگري سازمان ميراثفرهنگي تصريح کرد: لازم است دفاتر خدمات مسافرتي براي حضور در نمايشگاههاي گردشگري سرمايهگذاري کنند و معاونت گردشگري بايد حمايتهاي لازم را از آنها داشته باشد.
/115
انتهای پیام/