او افزود: در عين حال مواضع شوراي شهر در اين زمينه عوض نشده و همچنان بر اين اعتقاد هستيم که تعيين اين نرخ به عنوان يکي از عوارض محلي جزو وظايف شوراي شهر است نه شوراي عالي ترافيک.
دانشجو در پاسخ به اين سئوال که ظاهرا اقدام شوراي شهر به تعيين نرخ آرمهاي طرح ترافيک کار بيهودهاي بوده چراکه شورايعالي ترافيک خود را متولي اين امر ميداند، تاکيد کرد: با آنکه موضوع نرخ آرم و مسئوليتهاي آن بسيار شفاف است اما متاسفانه اين انگيزه وجود دارد که موضوعات شفاف به سمت مسائل سياسي سوق داده شده و از آن برداشت سياسي شود.
سخنگوي شوراي شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر شورا حق قانوني خود را تعيين نرخ آرمهاي ترافيک ميداند و تعبير آقايان در شورايعالي ترافيک نيز همين است؛ ما دعوايي نداريم بلکه تنها بر دو تعبير حقوقي اصرار داريم.
او افزود: شوراي شهر آمادگي دارد که اين مشکل حقوقي را از طريق مجلس، ديوان عدالت اداري و يا هر مجموعه ديگري استعلام کند تا موضوع شفاف شود.
دانشجو با بيان اينکه شوراي شهر طبق تجارب و سنوات گذشته مسئول تعيين نرخ آرمهاي ورود به محدوده ترافيک بوده، خاطر نشان کرد: نميدانيم مسئولان در شورايعالي ترافيک با چه انگيزهاي بر تعيين نرخ آرمهاي طرح ترافيک اصرار دارند؛ اگر اصفهان يا هر شهر ديگري نيز قصد تعيين نرخ آرمهاي ترافيک را داشته باشد، آيا باز هم شورايعالي ترافيک اين مسئوليت را انجام ميدهد يا شوراي شهر؟
او در پاسخ به اين سئوال که در صورت اعتراض فرمانداري به اين نرخها آيا باز هم بر نرخ خود پافشاري ميکنيد، گفت: در صورت اعتراض فرمانداري و پافشاري شوراي شهر به نرخها موضوع در شوراي حل اختلاف رسيدگي ميشود.
100
انتهای پیام/