به گزارش ميراث آريا (chtn) به نقل از فارس رسول عباسي با بيان اينکه بايد توجه ويژه‌اي به گسترش حمل و نقل عمومي شود، گفت: متأسفانه شاهد اخذ تصميم‌هاي دوگانه‌اي در اين زمينه در برخي کلانشهرهاي کشور هستيم.

وي با اشاره به هزينه‌هاي گزاف ساخت تونل توحيد در تهران، افزود: هزينه اداره شهرها با بيت‌المال و مالياتي که مردم مي‌پردازند، تأمين مي‌شود اما به جاي اينکه اين اعتبارات مورد استفاده عموم مردم قرار گيرد، تنها افرادي مي‌توانند از آن استفاده کنند که خودروي شخصي دارند.

عباسي با بيان اينکه براي ساخت يک تونل 2 کيلومتري معادل يک خط مونوريل هزينه شده است، گفت: مسئولان مدعي بودند با ساخت اين تونل فاصله تجريش تا بهشت زهرا را مي‌توان در مدت 20 دقيقه طي کرد اما ترافيک داخل تونل توحيد عملاً به صرفه بودن آن را زير سوال برد.

وي گفت: همانطور که براي گسترش حمل و نقل عمومي خيابان ولي‌عصر و برخي خيابان‌هاي ديگر يک طرفه مي‌شود و مشکلاتي را براي ساکنان آن محدوده به وجود مي‌آورد، انتظار مي‌رود که ساير هزينه‌ها نيز صرف گسترش حمل و نقل عمومي شود اما نگاه مديران سليقه‌اي و دوگانه است.

مدير کل حمل و نقل ترافيک سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور تصريح کرد: هزينه اين پروژه نيز براي مردم به صورت شفاف مشخص نشده است؛ مسئولان شهري ادعاي هزينه 320 ميلياردي براي آن را دارند اما برخي از اعضاي شوراي شهر هزينه‌هاي آن را بالغ بر 500 ميليارد تومان برآورد کرده‌اند که با اين پول مي‌توان يک خط مونوريل احداث کرد.
000

انتهای پیام/

کد خبر 1389012456