وي ادامه داد: از موارد مهمي که در کشورهاي هدف گردشگري همچون کشورهاي حوزه خليج فارس، آسياي ميانه و آفريقا با آن رو به رو هستيم عدم شناخت منابع گردشگري و ضعف شديد در تبليغات است؛ در اين زمينه به ويژه در سال هاي گذشته خلاء بارزي داشتيم.
روحاني بيان داشت: به منظور رسيدن به چشم انداز پيش بيني شده در سال 1404 به طور قطع بستر مناسبي در بخش هاي صنعت حمل و نقل، تاسيسات گردشگري، دفاتر خدمات مسافرتي و ساير بخش هاي مرتبط نيازمنديم؛ اين در حالي است که تا 1404 فرصت کمي باقي است.
وي افزود: معرفي ايران در سطح جهاني تعامل نمايندگان سفارتخانه هاي ايران را با دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي، مراکز اقامتي و جامعه تورگردانان مي طلبد که تا کنون اين موضوع به صورت موردي اتفاق افتاده است و افراد به صورت شخصي اين ارتباط را برقرار کرده اند.
رئيس هيات مديره کانون سراسري دفاتر خدمات مسافرتي خاطرنشان کرد: ما بايد بتوانيم جذب مسافر ورودي در قبال خروج گردشگر را داشته باشيم؛ در کنار اين تعادل ارز آوري مهمترين موضوعي است که بايد به آن توجه داشته باشيم و تنها بحث تردد گردشگر نبايد مطرح باشد.
/115
انتهای پیام/