به گزارش ميراث آريا(CHTN) سيد رضا موسوي ،معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري درسمينار تخصصي راهبردهاي ساخت برند درصنعت گردشگري با اشاره به دستاوردهاي حضور هيات ايران درنشست سازمان جهاني جهانگردي تصريح کرد::درحوزه گردشگري بارها و بارها شنيده ايم که گردشگري درآمد زا است و مي تواند جاي نفت را بگيرد. مي تواند را بارها شنيده ايم اما کي مي خواهيم به عمل برسيم فاصله زياد است.

وي با بيان اينکه من معمولا هميشه از نظرات اساتيد و مصاحبه هاي آنها استفاده مي کنم، افزود: معاونت گردشگري بايد محلي براي حضور اساتيد گردشگري شود و اميدواريم اساتيد يک مقدار مهربان تر با حوزه گردشگري باشند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري با بيان اينکه درسالهاي گذشته درحوزه گردشگري هيچ برندي نداشتيم، افزود:دغدغه اي که براي شرکت مارکوپولو ايجاد شد اين بود که برند را توضيح دهد.

موسوي با اشاره به مشکلامات موجود درحوزه برند سازي خاطرنشان کرد:هتل هاي زنجيره اي حرکت خوبي است اما کساني که متولي هستند بايد اين دغدغه را داشته باشند که خدمات متناسب و يکسان درتمام شهرهاي کشورارائه شود اما متاسفانه اينگونه نيست.

وي با بيان اينکه بزرگترين مشکل درحوزه اماکن اقامتي آموزش است، افزود:فارغ التحصيلان دانشگاه ها به صورت عملي با گردشگري آشنا هستند ؟ما 2 هزار و 500 آ‍‍ژانس داريم اما تا چه حد دراين حوزه فعال هستند؟.

موسوي با اشاره به ضرورت هاي ساخت برند درحوزه گردشگري گفت: براي شرکت درنمايشگاه ها واقعا نيازمند برندي هستيم که تاريخ ايران را خوب معرفي کند.

وي با اشاره به طرح مواردي نظير اينکه ايران جزو 10 کشور دنيا به لحاظ آثار تاريخي و يا اينکه جزو 5 کشور دنيا به لحاظ جاذبه هاي طبيعي است افزود:متاسفانه ما توقع خود را بالا برده ايم ما منابع خوبي درکشور داريم اما اين منابع هنوز به جاذبه تبديل نشده است./121

انتهای پیام/

کد خبر 1389032112