تيشه خبرگزاري مهر به ريشه ميراث و گردشگري ايران

به گزارش ميراث آريا(chtn) در اين جوابيه آمده است:

همانطور که پيش بيني مي شد همزمان با ساير رسانه هاي وابسته و تحت اجاره شهرداري تهران، خبرگزاري مهر نيز دور جديدي از تخريب و سياه نمايي عليه کشور و اقدامات دولت را در دستور کار گذاشته است. پيمانکار رسانه اي شهرداري تهران، در ادامه روند ارائه چهره اي نا مناسب از ميراث فرهنگي و گردشگري کشور، با انتشار گزارشي کذب و فاقد مستندات، اين بار به بهانه برگزاري همايش هاي سازمان ميراث فرهنگي در حوزه گردشگري، اقدام به دروغ پردازي کرد.

اما قبل از پرداختن به کذبيات مطرح شده در گزارش خبرگزاري مهر (پيمانکار رسانه اي شهرداري تهران)، ذکر نکاتي در خصوص سوابق و نحوه عملکرد اين رسانه مغرض ضروري است:

بودجه سازمان تبليغات اسلامي کجا مي رود؟

نخست آن که خبرگزاري مهر در حال حاضر يکي از منابع دست اول و مورد وثوق رسانه هاي ضد ايران به شمار مي رود. اين خبرگزاري به علت بي برنامگي و سياسي کاري متوليان خود (سازمان تبليغات اسلامي و شهرداري تهران) در ارائه تصويري ناشايست و دروغين از ميراث فرهنگي و گردشگري ايران نقش به سزايي داشته و دارد؛ به نحوي که ميزان استقبال رسانه هاي معاند و بيگانه از خبرگزاري مهر به حدي است که اخبار اين رسانه بلافاصله و بدون هيچ تغييري در رسانه هاي ايشان نقش مي بندد. اين که چرا مخالفت اين خبرگزاري و حاميان مالي ايشان با دولت، به قيمت تخريب چهره ايران و ايرانيان بايد تمام شود، ما از آن بي اطلاعيم.

به هر تقدير، مستندات زيادي از استقبال بي نظير سايت ها و رسانه هاي بيگانه از خبرگزاري سازمان تبليغات اسلامي وجود دارد و مشخص نيست مسؤولان اين سازمان با بودجه بيت المال سرگرم پرداختن به چه اموري هستند که رسانه ايشان به جاي تبليغات اسلامي به تخريب وجهه ملي مي پردازد. باز جاي شکرش باقي است که سازمان ميراث فرهنگي عملکردي شفاف داشته و در سطح ملي و بين المللي و از طريق ثبت ملي و جهاني ميراث معنوي و اسلامي به دنبال ارتقاي نام ايران و ايراني است؛ اما عملکرد سازمان تبليغات اسلامي در ابعاد کلان پنهان و در مورد خبرگزاري زير مجموعه ايشان نيز اتفاقاً روشن و عيان است!

انتشار صدها خبر کذب و ساختگي

اما خبرگزاري مشترک سازمان تبليغات اسلامي و شهرداري تهران که بايد آن را با عنواني تلفيقي وابسته به «سازمان تبليغات شهرداري تهران» ناميد، موارد متعددي از جعل اخبار، مصاحبه هاي ساختگي با افراد دروغين، درج خبرهاي کذب به نقل از مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي، گفت و گو با افراد فاقد سواد و تخصص به عنوان کارشناس و ... را در کارنامه حرفه اي! خود به ثبت رسانده است.

در حال حاضر ده ها نمونه از اخبار جعلي و شکايت مديران استان ها از خبرگزاري مهر موجود و در مراجع قضايي در نوبت رسيدگي قرار دارد. جالب آن که «خبرگزاري سازمان تبليغات شهرداري تهران»، همچنان وقيحانه ژست رفتار حرفه اي به خود مي گيرد؛ کما اين که در پايان جديدترين گزارش کذب خود آورده است: «خبرگزاري مهر همچنان آماده انعکاس توضيحات مديران سازمان ميراث فرهنگي در زمينه اين گزارش جهت شفاف نمودن افکار عمومي است»!!!

جهت استحضار مخاطبان محترم، خبرگزاري مهر طي سال هاي گذشته اقدام به درج جوابيه هاي سازمان ميراث فرهنگي نکرده است که اتفاقا مستندات اين موضوع نيز موجود و در سايت اطلاع رساني اين سازمان منتشر شده است. علت عدم انتشار هيچ يک از جوابيه هاي سازمان ميراث فرهنگي از سوي «خبرگزاري سازمان تبليغات شهرداري» نيز دو علت بيشتر ندارد: نخست آن که مستندات کذب و دروغ بودن ايشان نزد مخاطبانشان رو مي شود؛ و دوم آن که اين خبرگزاري هيچ پاسخ موجه و درخوري براي افکار عمومي ندارد.

اوج گيري تخريب وجهه کشور در روزهاي آتي

اما همانطور که ذکر شد، خبرگزاري مهر که در رابطه اي استيجاري با شهرداري تهران قرار دارد، همزمان با ساير رسانه هاي تحت اجاره و وابسته به اين نهاد، از هم اکنون وارد عرصه تبليغات براي انتخابات دور بعدي رياست جمهوري شده است. از اين رو، پر واضح است که در روزها، ماه ها و سال هاي آتي، تخريب دولت، تزريق بي اعتمادي به مسؤولان ، ايجاد نااميدي در مردم و ارائه چهره اي نادرست از کشور، از طريق انتشار اخبار دروغ و يکطرفه، شدت بيشتري خواهد گرفت. بديهي است در اين خصوص، بودجه و نيروي انساني نامحدودي نيز در اختيار اين رسانه ها قرار خواهد گرفت.

لذا براي سازمان ميراث فرهنگي در کنار ساير زير مجموعه هاي دولت، افزايش فشارهاي کاذب و ساختگي تا آخرين روزهاي خدمت دولت، امري مسجل و کاملاً قابل پيش بيني است.

نگراني حاميان خبرگزاري مهر از دستاوردهاي دولت

اما خبرگزاري مهر اخيراً با انتشار گزارشي با عنوان «برگزاري صد همايش پر خرج گردشگري در سال اصلاح الگوي مصرف!»، تلاش کرده تا با محاسبه هزينه هاي مربوط به برگزاري همايش هاي گردشگري در سال گذشته، از هزينه سالن و هدايا گرفته تا شام و سالاد و ظروفي که احتمالاً در اين همايش ها شکسته مي شود، به دلسوزي براي بيت المال پرداخته و اين اقدامات را بي حاصل بداند!

جاي بسي تعجب و تأسف دارد که گردانندگان خبرگزاري مهر يا درکي از موضوع منتشره نداشته اند يا آن که به خوبي با ابعاد و ثمرات اين اقدامات آشنا بوده و از دستاوردهاي آن به واسطه تحرکات سياسي خود بيمناک و وحشت زده شده اند.
اگرچه در اين خصوص احتمال دوم قطعيت بيشتري دارد؛ چرا که آمار منتشره از سوي سازمان ميراث فرهنگي و بالغ بر 30 نهاد و مجموعه دست اندرکار صنعت گردشگري به ويژه در گردشگري داخلي، بيانگر رشد و جهش بي سابقه اي بوده که ناشي از مجموعه تلاش ها و بسترسازي هاي دولت محترم در پنج سال گذشته بوده است.

اگر به علت بغض ها و رقابت هاي سياسي، قادر به پذيرش به بار نشستن اقدامات دولت و سازمان ميراث فرهنگي در توسعه و رونق گردشگري طي سال هاي اخير نيستيد که هيچ، اگر هم که به اين دستاوردها واقف بوده و کمر به تخريب آن بسته ايد که نه به دولت، بلکه خائن به مردم و کشور خود هستيد.

نگران بيت المال هستيد يا رشد گردشگري؟!

اما قبل از هر چيز بد نيست گردانندگان خبرگزاري مهر به اين پرسش پاسخ دهند که به راستي نگران بيت المال هستند يا رشد و دستاوردهاي دولت در بخش گردشگري؟ به دلايلي که در ادامه مي آيد، پرواضح است که اين خبرگزاري و حاميان آن به واسطه دغدغه هاي سياسي که دارند، نگران دستاوردهاي دولت در بخش گردشگري هستند، وگرنه بيت المال که براي ايشان معنايي ندارد.

براي روشن شدن موضوع اول، بايد از اين خبرگزاري پرسيد: آيا آمار، مستندات و اطلاعات بالغ بر 30 نهاد حکومتي و دولتي ايران را قبول دارند يا نه؟ اگر آمار و اطلاعات حکومتي و دولتي کشور را قبول نداريد که هيچ بحثي باقي نمانده و با روش و منطقي که شما در پيش گرفته ايد نعوذ بالله مي توان وجود خدا را نيز منکر شد!

اگر هم هر چند تلخ و سخت، پذيراي واقعيت امروز کشور و دستاوردهاي آن باشيد، چگونه مي توانيد از بي محتوايي و بي اثري اقدامات دولت در انواع اشکال آن از جمله همايش هاي مورد اشاره باشيم؟! پذيرش اين موضوع براي گردانندگان خبرگزاري مهر و حاميان مالي ايشان سخت است ليکن بنا بر اعلام رسمي يک نهاد خصوصي، آژانس هاي مسافرتي کشور در هر سال 50 ميليارد تومان فقط صرف تبليغات در رسانه هاي مکتوب کشور مي کنند. آيا اين رقم براي شما مفهوم و معنايي دارد؟ البته که نه!

توسعه گردشگري و سکه هايي که به هدر مي رود!!!

گواه ديگر از نگراني دروغين خبرگزاري مهر و حاميان مالي ايشان از دستاوردهاي دولت در توسعه گردشگري را، در دغدغه! اين خبرگزاري راجع به تقدير و اهداي سکه به دست اندرکاران خدوم صنعت گردشگري در دستگاه ها و نهادهاي مختلف مي توان يافت. بر اساس آمار يکي از کشورهاي همسايه، تنها در سال 2007 بالغ بر 20 ميليارد دلار از محل گردشگري به دست آورد؛ کشوري که همواره از آن به عنوان مثالي براي توسعه صنعت گردشگري به محکي براي مقايسه با کشورمان تبديل شده است.

گردانندگان اين خبرگزاري يا از سال ها بسترسازي و صرف هزينه هاي هنگفت از سوي کشور همسايه براي توسعه صنعت توريسم خبر ندارند يا آن که تصور مي کنند اين کشور يک شبه و بدون هيچ دليلي مورد توجه و مقصد گردشگران شده است! البته از شواهد امر پيداست که احتمال دوم در ذهن ايشان است. کشوري که هزينه يک ضيافت شام آن و يک بار حضورش در يک نمايشگاه بين المللي، از کل هزينه هاي سالانه حضور کشورمان در نمايشگاه هاي جهاني به مراتب بيشتر است؛ اما زماني که در ايام نوروز از تعداد اندکي از انبوه کساني که از قبل تا بعد از ايام نوروز از خانه و خانواده خود دور هستند، با اهداي يک سکه تقدير مي شود، خبرگزاري مهر، مزوّرانه فرياد وامصيبتا و ناله افسوس براي بيت المال مي زند.

آيا گردانندگان اين خبرگزاري، تقدير از کساني را که به دور از خانه و خانواده خود مشغول خدمت بوده اند مضحک مي داند؟ آيا گردانندگان اين خبرگزاري، تقدير از خانواده هاي دو شهيد نيروي انتظامي و دو شهيد هلال احمر که جان خود را در ايام نوروز و در حين خدمت به مسافران از دست دادند هم مصداق ريخت و پاش مي داند؟! شما را چه مي شود؟

بي شک، تقدير از ايشان، به مراتب کمتر از هدايا و مزايايي است که برخي خبرنگاران خبرگزاري مهر در طول سال از نهادها و دستگاه هاي مختلف بابت حضور در نشست هاي خبري دريافت مي کنند. آيا جرأت تکذيب اين موضوع را داريد؟

آب پاکي روي دست گردانندگان خبرگزاري مهر و حاميانش

اما جا دارد در پايان، آب پاکي روي دست گردانندگان خبرگزاري مهر و حاميان سياسي و مضطرب ايشان ريخته شود. گردانندگان خبرگزاري مهر يا از مباني حقوقي و حرفه اي در کار رسانه خبر ندارند و يا اين که دل به دريا زده اند!

مزيد اطلاع ايشان بايد گفت: سازمان ميراث فرهنگي از مجموع هزينه تمام همايش هايي که از آن بي شرمانه با عنوان ريخت و پاش ياد کرده ايد، تنها ده درصد مشارکت داشته و باقي هزينه ها از سوي بخش خصوصي و يا نهادهاي ديگر تامين شده است. ولي اگر شرف داريد، هر گونه مستندي در رد و خلاف اين موضوع داريد رسماً منتشر کنيد، و اگر مستندي نداريد که پس ...

در پايان، خاطر نشان مي شود که شواهد موجود حکايت از آن دارد که مبالغي که خبرگزاري مهر از بيت المال و بودجه عمومي و از کانال سازمان تبليغات اسلامي و شهرداري تهران، مصروف سياه نمايي، ايجاد جوّ بي اعتمادي و نااميدي در مردم و بهره برداري بيگانگان و دشمنان اين کشور مي کند، به مراتب بيشتر از هزينه هايي است که سازمان ميراث فرهنگي، مصروف همايش هاي مشترک خود با بخش خصوصي و نهادهاي ديگر براي ارتقاي نام ايران و ايراني کرده و مي کند.

حال بايد گفت: افکار عمومي، منتظر دريافت پاسخ شماست.

انتهای پیام/

کد خبر 1389051618