حضور مقتدرانه ايران در نمايشگاه‌‌ها و رويدادهاي بزرگ گردشگري جهان

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان، محمد حسين برزين، مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران با تاکيد بر حضور مقتدرانه ايران در نمايشگاه‌ها و رويدادهاي بزرگ گردشگري جهان با تکيه بر تجارب سال‌هاي گذشته و نظام برنامه ريزي تبليغات گردشگري افزود: جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه‌هاي چهارگانه JATA ، ITB، BIT و FITUR حضور داشته و همگام با شرکت در هفته‌هاي فرهنگي، ظرفيت‌ها و بسته‌هاي سرمايه گذاري ايران را در انظار نمايندگان گردشگري جهان به نمايش خواهد گذاشت.

برزين در خصوص نمايشگاه تاپ رسا و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي فروش بسته‌هاي سفر و توزيع اقلام تبليغاتي گفت: يکي از خصوصيات مهم نمايشگاه TOP RESA پوشش همزمان بازار جهاني و بازار فرانسه و فراهم آوردن بستري مناسب براي گردشگري تجاري و تفريحي به شمار مي‌رود. از سوي ديگر طبق آمار ارائه شده از سوي مسئولين اين نمايشگاه، 175 مقصد گردشگري جهت معرفي هتل‌ها، مقاصد گردشگري و مکان‌هاي برگزاري نمايشگاه‌ها، رويدادها، توليدات و محصولات خود به متخصصين و شرکت کنندگان در نمايشگاه حضور دارند. از همين رو اميدواريم که حضور بخش خصوصي ايران در کنار بخش دولتي و اجرايي، در اين نمايشگاه منجربه افزايش تعاملات دوجانبه گردشگري ميان تهران و پاريس شود.

برزين در ادامه گسترش صنعت توريسم و ارتقاي کيفيت خدمات ارائه شده به مصرف‌ کنندگان، حضور مگاتورها و دست‌اندرکاران گردشگري جهان، امکان فراهم آوردن فضايي مناسب جهت معرفي و ارائه توليدات و محصولات گردشگري به متخصصين و شرکت کنندگان، وجود تمامي صنايع مرتبط با صنعت گردشگري به طور همزمان در يک محل، امکان برقراري جلسات تجاري و حرفه‌اي با خريداران و يا همتايان گردشگري در دنيا، ارتباطات تاثير گذار رسانه اي و تلويزيوني، تعداد زياد بازديدکنندگان موثر، تقويت کسب وکار و آگاه‌سازي از آخرين اخبار و اطلاعات بازار گردشگري دنيا را از جمله ويژگي هاي مشترک نمايشگاه هاي گردشگري از جمله JATA ، ITB، BIT و FITUR بر شمرد.

وي يادآور شد: در سايه نمايشگاه هاي برگزار شده و تبليغات مداوم ايران در بازارهاي گردشگري، اکنون نام ايران به عنوان مقصدي قابل اعتنا و امن در مقاصد گردشگري جهان تبديل شده است، براي تحقق و تثبيت اين مدعا در سال جاري کاتالوگ هاي نفيس و تخصصي متناسب با بازارهاي توکيو، برلين، ميلان و مادريد تهيه شده و اقلام تبليغاتي قابل قياس با استانداردهاي دنيا نيز به زبان هاي ژاپني، آلماني، ايتاليايي و اسپانيايي توليد شده که در روند برگزاري اين نمايشگاه ها ميان مخاطبان عمومي و تخصصي توزيع خواهند شد.

مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران با اشاره به حضور ايران در نمايشگاه JATA گفت: با حضور موفق ايران در نمايشگاه هاي پيشين جاتا ، سر فصل‌هاي جديدي در توسعه تورهاي ورودي از بازار بزرگ 18 ميليوني گردشگران ژاپني پيش روي بخش‌ خصوصي گردشگري ايران گشوده شده که اميدواريم اين روند در سال جاري افزايش قابل توجهي داشته باشد. چراکه با اتخاذ تمهيدات مناسب در حوزه بازاريابي، بايد سهم ايران از آمار گردشگران ژاپني و کشورهاي جنوب شرق آسيا که اشتراکات فرهنگي و تمدني زيادي با ما دارند، افزايش يابد

برزين گفت: تلاش دست اندرکاران نمايشگاه ها، حضور هدفمند و پايدار در بازارهاي تبليغاتي و نمايشگاهي بوده و براي تحقق اين امر در بازار توکيو، اقلام تبليغاتي به زبان ژاپني از جمله نقشه ايران، کاتالوگ ويژه نمايشگاه، DVD، کارت پستال، ساک‌هاي تبليغاتي و پوستر به تورگردانان و بازديدکنندگان ارائه شده است.

برزين حضور در نمايشگاه ITB برلين را از ديگر برنامه هاي مهم شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در سال جاري برشمرد و گفت: نمايشگاه ITB آلمان به عنوان بزرگترين و مهم ترين نمايشگاه تخصصي صنعت جهانگردي در سطح دنيا براي فعالان اين صنعت به شمار مي رود. اين نمايشگاه فضاي کامل و مناسبي جهت يادگيري روش‌هاي جديد و تبادل مفاهيم و همکاري‌هاي جديد در صنعت گردشگري بوده و به طور حتم بخش هاي خصوصي گردشگري ايران نيز در اين بازارهاي مهم، حضوري حرفه اي را تجربه خواهند کرد.

مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران با اشاره به حضور کشورمان در نمايشگاه BIT ميلان ابراز داشت: نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT 28 بهمن الي 1 اسفند - يکي از بازارهاي استثنايي توريسم در اروپا محسوب مي‌شود که پيشرفت‌هاي ارزشمندي در مدت ۳۰ سال برگزاري داشته و به قول برگزار کنندگان اين نمايشگاه، همه متخصصين در اين بازار جديد جهاني توريسم، بي چون و چرا وارد شده اند.

وي افزود: نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT يک موفقيت بزرگ در نمايشگاه‌هاي گردشگري با بازديد کنندگان عمومي Public براي افرادي که هميشه در انتظار و جستجوي اطلاعات ويژه در خصوص سفر هستند، ارزيابي مي‌شود و حضور ايران در اين بازار موقعيت مناسبي را براي معرفي ظرفيت هاي گردشگري و فرهنگي کشورمان فراهم خواهد ساخت.

برزين گفت: نمايشگاه بين المللي گردشگري FITUR نيز يکي از بزرگترين نمايشگاه‌هاي توريسم در بازار آمريکاي لاتين، اسپانيا و پرتقال و به نوعي نقطه مرجع توريسم دنيا بوده و حضور ما در اين نمايشگاه – 29 دي الي 3 بهمن- بدون شک نام بلند آوازه ايران را بيش از پيش در اذهان دست‌اندکاران گردشگري جهان تثبيت خواهد کرد.

مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در پايان با اشاره به حضور پايدار کشورمان در بازارهاي جهان گفت: به همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اکنون در تمام نمايشگاه هاي بزرگ گردشگري پرچم ايران بسيار زيبا و چشم نواز افراشته مي شود، همچنين معماري غرفه هاي ايران بر اساس المان هاي ديني و ملي ما صورت مي گيرد و بخش خصوصي از جمله آژانس هاي خدمات مسافري، هتل ها و ايرلاين ها با غرور و نشاط با همکاران خود وارد تعامل‌‌مي‌شوند.

برزين از معرفي تاريخ و تمدن ايران در جهان به عنوان پل ارتباطي مستحکم ميان قلوب ملت‌ها ياد کرد و گفت: بايد در اين رقابت فشرده جهاني سهم گردشگري ايران را مطابق با سند چشم انداز 20 ساله مطالبه نموده و گردشگري ايران را متناسب با نام بلند آوازه کشورمان و ظرفيت‌هاي بزرگ آن توسعه دهيم./106

انتهای پیام/

کد خبر 138906138