ملک زادگان اظهار داشت: در اين شهر خط حمل و نقل دريايى انجام خواهد شد و خدمات اين شهر علاوه بر کشتى هاى ايرانى ساير کشتى هاى کوچک و بزرگ خارجى ورودى و خروجى در تنگه هرمز را نيز در برخواهد گرفت.
وى افزود: با توجه به موقعيت استراتژيک تنگه هرمز نزديکترين ساحل به خط ورودى کشتى هاى بين المللى جزيره قشم است که با اجرايى شدن اين پروژه همه کشتى ها در يک جا متمرکز خواهند شد.
ملک زادگان با اشاره به انتخاب منطقه آزاد قشم براى اجراى اين پروژه، در مورد ويژگىهاى اين منطقه گفت: منطقه آزاد قشم با داشتن کمترين فاصله با تنگه هرمز و دارا بودن 260 کيلومتر ساحل قابل استفاده براى حرکت کشتىها و مهمتر از همه قرار گرفتن در موقعيت منطقه آزاد که آن را از معافيت گمرکى و مالياتى برخوردار مىکند، به عنوان مناسبترين منطقه براى اجراى اين طرح در نظر گرفته شده است ، قشم بزرگترين جزيره غير مستقل دنيا با 1500 کيلومتر مربع است.
وى ادامه داد: در حال حاضر طراحى پروژه انجام شده است و به تصويب مدير عامل منطقه آزاد قشم رسيده است که براى بستر سازى اين شهر منطقه آزاد قشم اقدامات لازم را انجام خواهد داد و پس از آن پروژه به بخش خصوصى واگذار خواهد شد.
مدير پروژه شهر دريايى قشم گفت: طرح جامع شهر دريايى، طرح مهمى است که دبى و سنگاپور را تحت تاثير قرار خواهد داد چرا که قشم در مقايسه با شهرهاى مطرح دريايى در جهان همچون بحرين، دبى و سنگاپور، از وسعت و موقعيت بهترى برخوردار است و با اجراى درست اين طرح مىتوان آن را به قطب مؤثر دريايى در سطح جهان تبديل کرد.
وى تصريح کرد: تمرکز شهر دريايى قشم بيشتر در سواحل جنوبى جزيره خواهد بود .
/104
انتهای پیام/