بانکها يکي از مشتريان اصلي رسانهها هستند و با ظاهر شدن بانکهاي خصوصي جديد، رقابت ميان آنها تشديد شده و از طرف ديگر مخاطبي که در محاصره آگهيهاي رنگارنگ و وسوسهانگيز بانکها قرار گرفته، ممکن است خيلي زود در برابر ادعاهاي بازارياب يک شبکه هرمي تسليم شده و در دام شيادان بيفتد.
شهروندان هر روز در راديو، تلويزيون، روزنامهها و مجلات با جملههايي چون: «سرمايه خود را چند برابر کنيد»، «ما بيشتر از سايرين به شما سود پرداخت ميکنيم» و «آينده خود و خانوادهتان را تضمين کنيد» مواجه ميشوند که تکرار آن در طولاني مدت روي ذهن تأثير ميگذارد و در آنها نسبت به آينده و بروز مشکلات مالي ترس ايجاد ميکند.
انهدام 50 دفتر شرکتهاي هرمي در منطقه شمال غرب تهران و پيشبيني دستگيري حدود 1200 نفر از متهمان اين پروندهها، هرچند اقدامي در جهت نجات قربانيان آينده بوده است، اما تا زماني که بانکها با تبليغات گسترده قصد وسوسه کردن جامعه را دارند، فعاليتهاي هرمي در کشور به حداقل نخواهد رسيد.
انتهای پیام/