کميته برند ملي صنايع‌دستي تشکيل مي‌شود

ويدا توحدي در اين باره به خبرنگار ميراث آريا(chtn)، گفت: برند مفهوم پيچيده‌اي است که در مرحله اول عنوان تصوير يا نام تجاري را به مخاطب يادآوري مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه احساسي که مصرف کننده اعم از رنگ، هويت و لوگو نسبت به محصولي که از آن استفاده مي‌کند، به دست مي‌آورد نيز تداعي کننده مفهوم برند است، اظهار داشت: هدف از تعريف برند در مجموع ارزش آفريني به محصول مورد نظر است.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج اضافه کرد: با توجه به تنوع و کيفيتي که در محصولات هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان سراغ داريم تعريف برند ملي براي اين توليدات ضروري به نظر مي‌رسد.

توحدي ادامه داد: نبود برند ملي براي توليدات صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي بخش فروش داخلي و خارجي محصولات ايراني را با مشکل روبرو مي‌کند.

اين مقام مسوول بيان داشت: معاونت صنايع‌دستي در همين راستا کار مطالعاتي را در خصوص ايجاد برند ملي صنايع‌دستي آغاز کرده است.

وي با بيان اينکه به زودي کميته برند به منظور رسيدن به همين اهداف شکل مي‌گيرد، گفت: در حال حاضر تنها منتظر تأييد نهايي معاون صنايع‌دستي کشور هستيم تا اين کميته فعاليت خود را آغاز کند.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع‌دستي در ادامه اظهار داشت:‌ رئيس اين کميته معاون صنايع‌دستي خواهد بود و يک کارشناس از ادارات کل به همراه مديران کل ستادي به اين کميته راه مي‌يابند.

توحدي تأکيد کرد: هدف اين کميته تصميم گيري‌ براي اجراي برنامه‌هايي است که با تلاش معاونت صنايع‌دستي و نخستين شرکت مشاوره مديريت استراتژيک برند تدوين مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد:‌ تلاش مي‌شود با همکاري اعضاء اين کميته به نتيجه گيري‌هاي علمي در بخش‌هاي مختلف دست يافته و به هدف اصلي نزديک‌تر شويم./111

انتهای پیام/

کد خبر 1389112750