کاخ سليمانيه کرج، موزه البرزشناسي مي‌شود

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان البرز در گفتگو با ميراث آريا(chtn)با بيان اين مطلب افزود: عمليات مرمت، بازسازي و استحکام بخشي گچ بري‌ها و نقاشي‌هاي کاخ و سقف چوبي بنا انجام شده است.

محمدرضا پوينده اضافه کرد: اين کاخ تا پايان سال به عنوان نخستين کاخ موزه استان البرز با به نمايش گذاشتن ميراث به يادگار مانده از نياکانمان کار خود را آغاز خواهد کرد.

وي بازديد از اين کاخ را در ايام عيد براي عموم رايگان اعلام کرد و گفت: مجموعه کاخ سليمانيه شامل يک کوشک يا بناي مستطيلي شکل ساخته شده روي ستون‌ها و جرزهاي آجري با ارتفاع 2/5 متر ازسطح زمين است.

اين مقام مسوول با بيان اينکه کاخ سليمانيه به دستور سليمان ميرزا، فرزند فتحعلي شاه و توسط صدر اصفهاني معمار سرشناس اين دوره ساخته شد، بيان داشت: بناي کنوني کاخ سليمانيه، جزء کوچکي از مجموعه بناهاي قلعه و قصر سليمانيه شامل عمارت گلشن، ساختمان کلاه فرنگي، بيروني و حرمسراي فتحعلي شاه، ساختمان اندروني، برج بلند فراش آباد عمارت در قرمز(باغ انگوري)، باغ فراش آباد، باغشاه اول، باغشاه دوم و باغ فردوس است.

پوينده مجموعه کاخ سليمانيه را به علت دارا بودن تزئينات داخلي به ويژه دو تابلوي نقاشي رنگ و روغن روي ديوارهاي شرقي و غربي آن حائز اهميت دانست و گفت: در اين نقاشي‌ها تصاويري از فتحعلي شاه قاجار با فرزندان پسرش و آقا محمدخان قاجار ديده مي‌شود.

119/

انتهای پیام/

کد خبر 138912013