وي در ادامه يادآور شد: در حال حاضر برنامهريزي در امر سفر و گردشگري از حالت سنتي بايد به سمت مدرن شدن حرکت کند و اين نيازمند همکاري ارگانهاي مختلف است.
وي گفت: هدف اصلي ستاد تسهيلات سفر در بلندمدت، توزيع سفر براي مردم است که اين امرباعث مي شود که در زمانهاي پيک مسافر از ناهماهنگيها جلوگيري شود و اين نيازمند اين است که فرهنگ سفر و مديريت بودجه سفر براي مردم فرهنگسازي شود.
وي با اشاره به نقش رسانهها در اين امر خاطرنشان کرد: رسانه ها مي توانند با فرهنگ سازي، توزيع سفر را در طول سال نهادينه کنند.
مجيد فرقاني با اشاره به اينکه هدفمندسازي يارانهها در درازمدت تاثيري در کاهش سفرهاي مردمي ندارد ابراز داشت: با توجه به اينکه هدفمندسازي يارانهها افزايش نرخ بنزين را به همراه داشته است مردم ناخواسته به سمت خدمات عمومي رفتهاند که بايد در همين جهت به سمت افزايش خدمات عمومي چه در بخش ريلي و چه هوايي گام برداريم.
وي افزود: بايد امکانات طوري فراهم شود که مسافر علاوه بر سفر معنوي با تقويت مراکز ديدني و فراهم کردن امکانات ميزان ماندگاري را افزايش داد.
وي گفت: دفاتر خدمات مسافرتي ظرفيت تقويت سفر در قالب تورهاي يکروزه را دارند و تنها نيازمند برنامهريزي بيشتر از سوي مسؤولين براي هماهنگسازي هرچه بيشتر آن است.
مجيد فرقاني با اشاره به اينکه در حال حاضر انجمن 290 دفتر خدمات مسافرتي را زير نظر دارد،تاکيد کرد: اعتقاد ما بر اين است که انجمن به عنوان نماينده بخش خصوصي بايد تاثير و دخالت بيشتري در سياستگذاري سفرها داشته باشد.
وي همچنين در خصوص وضعيت سفرکارتها تصريح کرد: تا اين لحظه سفرکارتها نتوانستهاند جايگاه خود را در بين مردم پيدا کنند و متاسفانه مکانيزم استفاده از آن پس از چند سال هنوز فرهنگسازي نشده است.
وي ادامه داد: يکي از کارهاي مورد توجه انجمن نظارت، حل اختلاف و رسيدگي به شکايات مردمي است و در حال حاضر با ايجاد کميته حل اختلاف رسيدگي به شکايات را داريم که خوشبختانه 80 درصد اختلاف با سازش حلوفصل ميشود.
دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي خراسان رضوي در ادامه از ايجاد اتاق فکر در آينده نزديک خبر داد و خاطرنشان کرد: يکي از راهکارهاي رفع مشکل صنعت گردشگري ايجاد همين اتاق فکر است که در راستاي افزايش هرچه بيشتر رفاه حال مسافران است.
/115
انتهای پیام/