گردشگري ويتنام قرباني بازاريابي ضعيف

به گزارش ميراث آريا (chtn)،‌ کارشناسان معتقدند، ضعف در بازاريابي مناسب و بي‌توجهي عمومي به بخش تبليغات، عوامل اصلي عقب‌ماندگي صنعت گردشگري ويتنام در مقايسه با ديگر کشورها است.

در اين ميان اگرچه موفقيت‌هاي چشمگيري نيز نصيب گردشگري ويتنام، به ويژه در دو سال گذشته شد، اما بسياري از تحليلگران حوزه گردشگري، ضعف موجود را به مراتب بيش‌تر از پيروزي‌هاي اين کشور در صنعت گردشگري مي‌دانند.

اين انتقاد تاحدي است که حتي ساخت و سازهاي گسترده بخش هتلداري در ويتنام در امتداد خط ساحلي 2 هزار مايلي اين کشور، جذب 5ميليون گردشگر و رشد 35 درصدي در سال 2009 نيز، تاثيري بر آن نداشته است.

برخي معتقدند، کشورهاي همسايه ويتنام با تبليغات گسترده خود همچون « هند باورنکردني» و « تايلند شگفت انگيز»، به مقدار زيادي بازار گردشگري را به سمت خود کشانده و ويتنام را خالي از گردشگر کردند.

با اين وجود، «بازاريابي» و «مشکلات اداري» دو دليل اصلي کند بودن سرعت گردشگري ويتنام در مقايسه با ديگر کشورها عنوان شده است. فعالان بخش گردشگري ويتنام معتقند، سخت‌گيري‌هاي بي‌دليل براي صدور رودايد، موجب شده بسياري از گردشگران، مناطق ديگر را به عنوان مقصدهاي مسافرتي خود برگزينند.
109

انتهای پیام/

کد خبر 1390032919