«ميرفاضل نيکزاد»، ديگر عوامل خراب شدن آسفالت خيابانهاي تهران را استفاده نکردن از آسفالت با کيفيت بالا و استاندارد دانسته و افزود: آسفالتي که در خيابانهاي تهران استفاده ميشود کمتر از ۵ سال عمر دارد؛ در حالي که يک روکش با جنس مرغوب بايد حداقل ۱۵ سال عمر کند. البته گران شدن قير و استاندارد نبودن اين محصول در کشور و بيتعهدي برخي آسفالت سازان در کنار بيتوجهي مديريت شهري تهران به اين مسئله باعث به وجود آمدن اين وضعيت شده است.
به گفته نيکزاد اکنون در دنيا آسفالت با ضخامت ۲ سانتيمتر براي معابر و خيابانها توليد ميشود. اما در تهران برخي خيابانها بدون تراشيده شدن آسفالت قبلي و بدون زيرسازي سه يا چهار بار روکش آسفالت شده و اين کار از نظر مهندسي از هيچ اصل و دستور معقولي پيروي نميکند.
او در اين باره تصريح کرد: بزرگترين مشکل آسفالت خيابانهاي تهران از نظر متخصصان اين است که معابر تهران شناسنامه ندارد و مشخص نيست خياباني که ۱۰ بار آسفالت شده دليلش چه بوده و اشکال آن چي بوده است. در حالي که خيابان بايد از نظر گرمسيري و سردسيري، نوع روسازي، زهکشي زير وضعيت بستر آن و هر نوع اقدامي که روي آن انجام شده شناسنامه داشته باشد. تاسيسات شهري، پاشيدن شن و نمک، کندهکاري و حفاري وقت و بيوقت شرکتهاي آب، برق، گاز و مخابرات از ديگر عوامل تخريب آسفالت خيابان هاست.
اين کارشناس ارشد مسائل شهري از ادارات خدماتي مستقر در تهران انتقاد کرده و ادامه داد: متاسفانه يکي از نقايص شهر تهران عبور تاسيسات شهري آب ، برق ، گاز و تلفن از زير خاک است و اين نقيصه موجب شده هيچ آسفالت تازهاي بيش از سه يا چهار ماه دوام نياورد چون به هر حال يکي از چهار شرکت خدماترسان فوق به دليلي نياز پيدا ميکند تا به تاسيسات زير خاک دست پيدا کند. البته نبايد فراموش کنيم که شهرداري تهران در اين بخش نيز هماهنگي مناسبي با اين ادارات ندارد چرا که حتي بارها شاهد آن بودهايم که شهرداري يک منطقه از تهران خياباني را آسفالت کرده که در نوبت انجام فعاليتهاي خدماتي و عمراني اين ادارات قرار دارد.
/118
انتهای پیام/