اين عضو شوراي شهر تهران خاطرنشانکرد: تملک پلاک به پلاک املاک، کاري پرزحمت و زمانبر است که به دليل وابستگيهاي اجتماعي و فرهنگي مردم به محلاتشان با مشکلات عمدهاي مواجه شده است. در عين حال، احياي بافت فرسوده در محلات بايد همراه با رعايت کمشدن سطح اشغال و نيز تعريف سرانههاي لازم براي آنها باشد که متاسفانه اين روند در نوسازي فعلي بافتهاي فرسوده اجرا نميشود.
او با بيان اينکه نظر شوراي شهر تهران براي اجراي سريع نوسازي بافتهاي فرسوده مبني بر تامين هر چه سريعتر زمين از طريق اراضي ذخيره است، گفت: اين مدل امتحان خود را پس داده، اما متاسفانه شهرداري تهران طي مدت تصويب اين مصوبه تاکنون عملکرد مناسبي در اين حوزه نداشته و شهرداريهاي مناطق، اراضي خود را در اختيار سازمان نوسازي براي اجراي اين طرح قرار نميدهند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه شورا با بيان اينکه يکي از دلايل شهرداريهاي مناطق براي کندي روند نوسازي اين بافتها تامين نشدن اعتبار است، اضافهکرد: شهرداريهاي مناطق براي خرج کردن اين پولها جداول، پلها و پيادهروهاي نو و سالم را چند بار ميکنند و دوباره ميگذارند تا براي اين پول هزينهسازي شود، اما براي بافت فرسوده خرج نميکنند.
به گفته «خادم» شهرداريهاي مناطق، ابزار لازم براي تسهيلگري را دارند و در عين حال يکي از وظايف سازمان، عمران مناطق و جلب پيمانکاران و سرمايهگذاران و اتصال آنها به مناطق بوده است، اما اين کار را انجام نميدهند تا شرکتهاي تسهيلگري مناطق وارد عمل شوند و پولي هم به جيب آنها برود.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه شهرداري شهر تهران همچنين اظهار داشت: شهرداري همانند مادري است که اختيار تمام و کمال بچه خود را دارد، اما ما براي آنها پرستاري گذاشتهايم به نام سازمان نوسازي و بعد يک پرستار براي سازمان نوسازي و پس از آن شرکت نوسازي مناطق و شرکتهاي تسهيلگري را قرار دادهايم و چند لايه شدن اين گروهها زمينه جابجايي مبالغي را فراهم آورده است.
اين عضو شورا در ادامه گفت: اين شرکتها هر کدام واسطههايي دارند و حقالزحمههاي قابل توجهي دريافت ميکنند و در نهايت کاري هم از پيش نميبرند، چرا که پرستار اول اين فرزند يعني سازمان نوسازي هيچ اختياري از خودش ندارد و در واقع سازمان نوسازي در بحث بافتهاي فرسوده يک نقطه انحرافي است تا سر شورا گرم شود.
/118
انتهای پیام/