رييس مرکز تحقيقات پزشکي قانوني کشور در گفت وگو با ميراث‌آريا (chtn)، با بيان اين آمار، افزود: بر اساس آمارها 33.1 درصد موتورسواران کشته شده در سال گذشته جوانان 18 تا 24 سال بودند که اين امر نشان‌دهنده بالاتر بودن مرگ موتورسيکلت‌سواران در اين گروه سني است.

دکتر «جابر قره‌داغي» با اشاره به وقوع بيشتر موارد مرگ موتورسواران در نيمه نخست سال خاطرنشان‌کرد: آمارها نشان مي‌دهد ميزان مرگ موتورسواران عمدتا در نيمه نخست سال بيشتر است به نحوي که در شش ماهه نخست سال گذشته سه هزار و 353 موتورسوار و در نيمه دوم همان سال دو هزار و 480 موتورسوار در تصادفات جان خود را از دست دادند.

اين مسوول افزود: مقايسه آمارهاي دو نيمه اول و دوم سال‌هاي 87 و 86 نيز به خوبي نشان مي‌دهد که مرگ موتورسواران در نيمه نخست سال بيشتر است و شايد بتوان گفت که يک دليل اين امر استفاده‌نکردن از کلاه ايمني توسط موتورسواران به ويژه در فصل تابستان و هواي گرم باشد.

او يادآور شد: در نيمه نخست سال 88 تعداد موتورسواران فوت شده سه هزار و 559 و در نيمه دوم آن سال دو هزار و 491 نفر بوده همچنين در سال 87 حدود سه هزار و 733 موتور سوار در نيمه نخست و دو هزار و 264 موتورسوار نيز در نيمه دوم سال در اثر تصادف کشته شدند.

«قره‌داغي» با مقايسه ماهيانه آمار مرگ موتورسواران در سال‌هاي اخير بيشترين رقم‌هاي مرگ اين افراد را مربوط به فصل تابستان و به طور کلي روزهاي گرم سال دانست.

رييس مرکز تحقيقات پزشکي قانوني با اشاره به کاهش مرگ موتورسواران در سال 88 نسبت به سال قبل از آن افزود: هرچند در سال 88 نسبت به سال 87 شاهد افزايش نه دهم درصدي مرگ موتورسيلکت‌سواران بوديم اما در سال 89 اين رقم نسبت به سال قبل از آن 3.6 درصد کاهش يافت که اميدواريم اين روند کاهش در سال جاري نيز ادامه يابد.

او در ادامه با بيان اينکه مرگ موتورسواران در مسيرهاي برون شهري بيشتر است، افزود: محل تصادف 46.7 درصد اين افراد مسيرهاي برون‌شهري و 37.4 درصد مسيرهاي درون‌شهري بوده همچنين محل وقوع 15.3 درصد تصادفات منجر به فوت موتورها جاده‌هاي روستايي و 6 دهم درصد نامعلوم گزارش شده است.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 1390052312