او توضيحداد: ۱۰سال قبل فقط دريافت مجوز آموزش براي ايجاد يک هنرستان آموزشي صنعت هتلداري، دو سال زمان ميبرد، اما امروز افراد و مجموعههاي مختلف مرتبط و غير مرتبط مدعي شده و آموزش هتلداري ارائه ميدهند.
اين کارشناس هتلداري تاکيدکرد: امروز همه نوع آموزش هتلداري در کشور قابل مشاهده است، از آموزشهاي مکاتبهاي، حضوري، اينترنتي و مانند آن گرفته تا حضور بخشهاي مختلف مانند جامعه صنوف و اتحاديهها، فني و حرفهاي، شرکتها و آموزشگاههاي خصوصي و مانند آن.
«آخوندزاده» افزود: ولي به نظر ميرسد آنچه در اين ميان کمتر براي آنها اهميت دارد نتايجي است که از اين نوع آموزشها به دست ميآيد. در واقع به رغم اين همه مدعي در امر آموزش هتلداري، ما در هتلهاي کشور شاهد متخصصان تربيت شده اين موسسات نيستيم.
او ادامه داد: علت آن است که آموزشهاي آنها مبنا و پايه مشخص ندارد و اين آموزشها طبق ضوابط و معيارهاي خاص ارائه نميشود.
اين مدرس هتلداري گفت: يکي از علل ناکامي مراکز ارائهدهنده آموزش هتلداري در کشور اين است که آنها در گزينش افراد دقت لازم را ندارد و در واقع افرادي که وارد اين مراکز ميشوند گزينش نميشوند تا بر حسب علاقه و داشتن ويژگيهاي لازم اين آموزشها را دريافت کنند. بايد گزينش افرادي که وارد اين مراکز ميشوند به تناسب نوع رشته مورد علاقه توسط سازمانهاي متولي مورد توجه قرار گيرد و گرنه عملا اين آموزشها براي افراد نامناسب و ناکارآمد خواهد بود.
آخوندزاده اظهارداشت: امروز همه مسائل و مشکلات و دردهاي صنعت هتلداري را ميدانيم اما هنوز نتوانستهايم بر سر يک ميز دور هم گرد آمده و به يک برنامهريزي واحد و مسنجم دست يابيم.
اين مدرس دانشگاه، با بيان اينکه هم اکنون ۱۹دستگاه مختلف در رابطه با صنعت گردشگري فعال هستند، افزود: به نظر ميرسد زمان آن رسيده است که همه دستگاهها داراي برنامهريزي مشترک شده و به سوي هدفهاي مشترک گام بردارند.
/118
انتهای پیام/