«جواد عرفانيان» علت بيشتر مشکلات زوار را در زمانهاي پر ازدحام عدم برنامهريزي خواند و بيان کرد: عدم ارائه خدمات مناسب به زوار به ويژه در ايام خاص موجب شده مدت زمان ماندگاري در مشهد از 10 روز به 5/2 روز کاهش پيدا کند و ما اميدواريم با اجراي اين طرح ماندگاري سفر زوار نيز افزايش يابد.
او درباره برنامه زمانبندي اين طرح نيز گفت: اين طرح در فاز اول درصدد است حدود يک ميليون نفر و در فازهاي بعدي طي هشت سال 12 ميليون زائر را تحت پوشش اين سيستم برنامهريزي شده قرار دهد.
اين مسوول در رابطه با نحوه ثبتنام در اين طرح بيان کرد: در مرحله اول با توجه به ثبت نام زوار به صورت کاروانهاي 30 تا 40 نفره، اين اقدام از طريق ادارات، ارگانها، دستگاهها، سازمانها و نهادها براي سفر کارکنان انجام ميشود؛ علاوه بر اين پورتال شرکت به آدرس www.mizbanzaer.com براي ثبتنام اينترنتي هموطنان داخل و مسافران خارج از کشور نيز در نظر گرفته شده است.
مديرعامل ميزبان زائر اين سفرها را همانند سفر حجاج و به صورت بستههاي از پيش برنامهريزي شده معرفي کرد و اظهار داشت: زوار شرکتکننده در اين طرح بر اساس بستههايي که خودشان انتخاب و يا تقاضا کردهاند ميتوانند، زيارت، سياحت و خريد کرده و سفري آرامبخش را تجربه کنند.
او از اهداف مهم معنوي اجراي اين طرح را آموزش نحوه صحيح زيارت و حرمشناسي دانست و افزود: زوار ما از آغاز سفر همانند حج با نحوه صحيح آداب زيارت آشنا ميشوند و به اين ترتيب علاوه بر مديريت زمانبندي سفر، آداب زيارت به نحو مطلوب اجرا ميشود.
«عرفانيان» با اشاره به عقد قرارداد ميان اين شرکت با مراکز معتبر خريد از صدور زائرکارت براي خريد ارزان و با کيفيت در طول سفر زوار و ارائه حمايتهاي بيمهاي خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شکايت برخي از زوار مبني بر عرضه کالاهاي بيکيفيت در مراکز خريد، شرکت ميزبان با مراکز خريد قراردادهايي را منعقد کرده است و بر اساس آن زوار در خريدهاي خود از 4 تا 35 درصد تخفيف برخوردار خواهند بود؛ ضمن اينکه کالاهاي با کيفيت مناسب را خريداري ميکنند.
او توزيع سفر در طول سال را از ديگر اهداف اجراي اين طرح خواند و بيان کرد: اجراي اين طرح با حمايت کامل استانداري و با همکاري بخشهاي مختلف از جمله اتحاديه هتلداران، نخبگان صنعت گردشگري، انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و ساير تشکلهاي صنفي انجام ميشود.
/120
انتهای پیام/