وي ادامه داد: چنين رفتارهايي که به روشهاي مختلف از اخاذي و دلالي تا توهين و فحاشي صورت ميگيرد موجب آزرده خاطر شدن گردشگران ميشود، به طوريکه اگر فرد يا افرادي سفر به يک شهر را براي نخستينبار تجربه ميکنند، براي تکرار سفر به آن شهر ديگر از خود تمايلي نشان نميدهند.
رضواني با تاکيد بر لزوم حفظ حرمت گردشگر به عنوان مهمان يک شهر گفت: بايد با افرادي که با گردشگران رفتاري نامناسب دارند، برخورد شود چرا که احترام به گردشگر بايد به عنوان يک فرهنگ در کشور جاي خود را پيدا کند و نهادينه شود.
وي يادآور شد: اگرچه نيروي انتظامي با چنين افرادي برخورد لازم را انجام ميدهد اما از آنجا که دستگاههاي مختلفي عضو ستاد دائمي تسهيلات سفر هر استان هستند، اين موضوع بايد به طور جدي از سوي ستاد تسهيلات سفر مورد تاکيد قرار گيرد.
اين مقام مسوول در ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي از عوامل جذب گردشگر در منطقه را برخورد مناسب در کنار خدماتدهي به گردشگران دانست و گفت: چنانچه خدماتدهي از سوي تمامي ارگانهاي ذيربط در سطح عالي انجام شود، بازهم وجود چنين ناهنجاريهايي در نگرش گردشگر نسبت به مقصد سفر خود تاثيرگذار خواهد بود.
115/
انتهای پیام/