وي افزايش سهم صنايع دستي در جوايز بانکها را زمينهساز توسعه و معرفي هنرهاي سنتي و حمايت از هنرمندان شاغل در اين صنعت دانست و افزود: بر خلاف حمايتهاي دولت مبني بر استفاده بانکها از کالاهاي صنايع دستي در سبد جوايز غيرنقدي، مشارکت چنداني از سوي موسسات مالي در اين زمينه مشاهده نميشود.
زاهديان با اشاره به اقدام دستگاههاي اجرايي براي تهيه هداياي اداري از صنايع دستي خاطرنشان کرد: در صورتي که صنايع دستي به عنوان يک هديه عرضه شود، علاوه بر نتايج مثبت آن، موجب معرفي کالاها و آشنايي مردم با هنرهاي سنتي ميشود.
وي نقش رسانههاي گروهي را در تبليغ صنايع دستي بسيار مهم دانست و تصريح کرد: از آن جا که صدا و سيما بيشترين مخاطب را در بين ساير رسانهها دارد، ميتواند از صنايع دستي به عنوان تزئينات دکور برنامههاي خود استفاده کند که تاثير فراواني در ترغيب مردم در خريد و استفاده از کالاها و توليدات هنرهاي سنتي دارد.
ص/112
انتهای پیام/