وي گفت: عمليات دو خطه کردن مسير ريلي بافق ـ بندرعباس، تا پايان تيرماه امسال تکميل و مسير مورد بهرهبرداري قرار ميگيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه اين مسير ريلي 180 کيلومتر است، اضافه کرد: دو خطه ريلي تزرج تا بندرعباس در محدوده استان هرمزگان قرار دارد.
صاحبمحمدي با بيان اينکه شرکت راهآهن جمهوري اسلامي ايران در حال احداث اين مسير ريلي است، اظهار داشت: با تکميل دو خطه کردن تزرج – بندرعباس ظرفيت حمل و نقل ريلي بار در کشور توسعه مييابد.
مدير عامل شرکت راهآهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه اين مسير ريلي به عنوان يکي از خطوط کريدوري ترانزيتي مطرح است، اظهار داشت: مسير ريلي دو خطه تزرج - بندرعباس 180 کيلومتر است و از بافق تا بندرعباس 620 کيلومتر خط آهن است که 180 کيلومتر از اين مسير دو خطه نشده بود.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: با دو خطه شدن تزرج تا بندرعباس در مسير ريلي بافق - بندرعباس، تغييرات مطلوب و بسزايي در جابهجايي بار در اين مسير ريلي ترانزيتي خواهيم داشت.
مديرعامل شرکت راهآهن جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: در صورت اتمام عمليات اجرايي دو خطه کردن تزرج تا بندرعباس با حدود 40 درصد افزايش جابهجايي بار در اين مسير ريلي مواجه خواهيم بود.
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: با تکميل دو خطه کردن اين خطآهن ظرفيت حمل و نقل ريلي بار در کشور افزايش مييابد.
مدير عامل شرکت راهآهن جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: قطعاً اجراي اين مسير ريلي موجب توسعه حمل بار، توسط راهآهن و تکميل کريدور شمال به جنوب خواهد بود.
معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: طي هماهنگيها، مقرر شده سازمان بنادر و دريانوردي در راستاي توسعه حمل و نقل ترکيبي، در يکي از مناطق مرکزي ايران و در کنار دو خطه بافق - بندرعباس منطقه خشک ايجاد کند تا به طور مستقيم کالاها از بندر وارد آن منطقه شده و در آنجا تخليه شود تا فعاليتهاي گمرکي در همان منطقه انجام شود.
مدير عامل شرکت راهآهن جمهوري اسلامي ايران به امور زير بنايي در راهآهن نيز اشاره کرد و گفت: توسعه و ايجاد ظرفيت زيرساخت ريلي و حفظ سرمايههاي موجود نيز در سه حوزه خط و سازههاي فني، علائم الکتريکي و ارتباطات و ساختمان و تأسيسات، جزو برنامههاي سال جاري شرکت راهآهن جمهوري اسلامي ايران است.
/108
انتهای پیام/