وي تنوع طرحها، نخ مورد استفاده و شيوه دوخت را از تفاوتهاي اساسي هنر سوزندوزي دو شهر تبريز و اصفهان دانست و افزود: نخ به کار برده شده در سوزن دوزي اصفهان ضخيمتر از تبريز است.
نيکنشان يادآور شد: پيش از آغاز کار سوزندوزي، طراحي براي توليدات گلدوزي از کارهاي مورد علاقهام بود، اما محدوديت طرحهاي موجود سبب شد به عرصه سوزندوزي وارد شوم.
وي با اشاره به اقدام درخور تقدير اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در ثبت ملي سوزندوزي ممقان، تاکيد کرد: هنر سوزندوزي در کنار حمايتهاي دولتي طي سالهاي اخير، همچنان به شناخته شدن و معرفي در بين مردم نياز دارد زيرا گاهي مردم اين هنر را با نقاشي اشتباه ميگيرند.
اين هنرمند رشته سوزندوزي با بيان اين که وضعيت اين هنر نسبت به سالهاي قبل رو به بهبود است، گفت: زماني که از حمايتهاي دولتي صحبت ميشود، تنها حمايتهاي مادي مد نظر نيست و شناساندن اثر براي هنرمند کافي است.
ب/112
انتهای پیام/