اولین نشست هم اندیشی دوست داران میراث فرهنگی قاینات برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی دوست داران میراث فرهنگی قاینات  با حضور اصحاب رسانه و کارشناسان و مدیران حوزه میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی، این نشست با حضور نویسندگان و محققان گرانسنگی همچون سعید زاده (پدید آورنده کتاب بزرگان قاین)، اسماعیل نژاد (خالق کتاب تاریخ قاین)، مختاری (شاعر و پدید آورنده چندین کتاب همچون زعفرو به مثقال)، حقگو عضو شورای اسلامی قاین، قناد (رئیس مجمع امور صنفی )، اصحاب رسانه و ...  برگزار شد.

 در این برنامه ابتدا رئیس اداره قاینات، در تبیین اهداف برگزاری این جلسه، از قاین استوار و محکم که سرزمین آفتاب و طلای سرخ است سخن گفت و استفاده از خرد جمعی را در راستای حفاظت، مرمت و احیای میراث فرهنگی را خواستار شد.

عباسی در ادامه گفت: شهرستان قاینات از معدود شهرهایی است که از ابتدای تاریخ، زیستگاه تمدن بوده است و می توانیم از این امتیازات، نهایت بهره را ببریم. یکی از امتیازات ویژه این شهرستان، این است که در تمام حوزه ها حرف های زیادی برای گفتن دارد که این موضوع لزوم همکاری و هم اندیشی همه کسانی که دلی در گرو این دیار دارند، برای بهره وری هر چه بیشتر از مواهب موجود را یادآوری می کند.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که تک تک مردم می بایست در باب حفظ و حراست از میراث فرهنگی و آثار تاریخی احساس مسئولیت کنند و این را به عنوان یک وظیفه شهروندی بدانند.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 1392070217

برچسب‌ها