حفاران غیر مجاز میراث فرهنگی دستگیر شدند

حفاران غیر مجاز قلعه و نقب زیرزمینی رجنگ بخش نیمبلوک قاین که به شماره 15288 ثبت ملی شده و متعلق به دوره اسلامی است، دستگیر و مجازات شدند. 

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی گفت: این اداره کل از  حفاران شکایت و درخواست توقیف دستگاه فلزیاب و سایر آلات و ادوات جرم را کرد که متهمین با توجه به اینکه فاقد سابقه کیفری بودند به مجازات تبدیل حبس به جزای نقدی و توقیف دستگاه فلز یاب و آلات و ادوات جرم به نفع سازمان میراث فرهنگی محکوم شدند.

علی شریعتی منش افزود: طبق ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی- فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.

وی در ادامه از محکومیت تخریب و ساخت و ساز غیر مجاز در بافت تاریخی بشرویه خبر داد و افزود: متهمین تخریب و ساخت و ساز غیر مجاز در این بافت تاریخی به رفع آثار تخلف طبق ضوابط میراث فرهنگی و پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس در حق صندوق دولت محکوم شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 139208086

برچسب‌ها