برپایی نمایشگاه خراسان جنوبی در جشنواره ملی طبیعت گردی و طب سنتی

اولین جشنواره و همایش ملی طبیعت گردی با بخش های جانبی طب سنتی و گیاهان داروئی و با رویکرد گسترش فرهنگ گردشگردی و استفاده از منابع طبیعی و جذابیت های تاریخی آن در ایران از 23 لغایت 26 اردیبهشت ماه در شهرستان نطنز استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، در جشنواره ملی طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با هدف معرفی پتانسیل های خراسان جنوبی در حوزه اکوتوریسم و گیاهان دارویی حضور یافته است.

خراسان جنوبی دارای مناطق بکر طبیعی و منحصر بفرد بوده که از جمله آنها می توان به مناطق کویری نظیر: همت آباد زیرکوه، سه قلعه سرایان، دهسلم و حیدآباد نهبندان، حلوان طبس، کویر بشرویه، کویر خور اشاره کرد. وجود چشمه های طبیعی متعدد آب درمانی نظیر: آبگرم فردوس، آبگرم لوت، آبترش سربیشه، آبگرم مرتضی علی و...؛ وجود غارهای شگفت انگیز و تاریخی در منطقه و زیستگاه های حیوانات و گیاهان دارویی خاص که تحت مراقبت سازمان محیط زیست است نظیر: منطقه شکار ممنوع درمیان، منطقه حفاظت شده آرک و گرنک، تالاب کجی نمکزار نهبندان و... با پستانداران و پرندگانی چون گربه شنی، قوچ و میش، هوبر، عقاب طلایی و... بر زیبایی های طبیعی سومین استان پهناور کشور افزوده است. 

شناسایی 800 گونه گیاهی دارویی در استان و قرار گرفتن خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید مهم محصول کشاورزی زعفران، زرشک و عناب کشور این استان را در کانون توجهات عمومی قرار داده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره فوق الذکر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی به نشانی: www.natanzfestival.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر 1393022112

برچسب‌ها