تهرانگردی شبانه برای تابستان و ماه مبارک رمضان قابل اجراست

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم اختتامیه  ششمین نمایشگاه بازار سفر که در برج میلاد برگزار شد با اظهار آنکه :  نمایشگاه های حوزه گردشگری فرصتی مناسب برای تحریک بازار هدف برای استفاده از خدمات سفر و گردشگری است  افزود : برگزاری نمایشگاه های تخصصی و موضوعی  ، طبع های جدیدی را  پیش روی علاقه مندان به سفر می گذارد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه گردشگری همواره یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی واحدهای خدماتی به بازار های مختلف و ایجاد تعامل بین بخش های مختلف  صنعت گردشگری می باشد.

خسرو آبادی در ادامه تاکید کرد :پس از این، نمایشگاه هایی در استان تهران مجوز برگزاری خواهند داشت که حداقل 4 ماه پیش از زمان برگزاری ، درخواست آنها در کمیته نمایشگاه های استان مورد بررسی قرار گرفته باشد و تاییده ها و مستندات لازم  را به کمیته نمایشگاه ها  ارائه کرده باشند.

وی در ادامه افزود : قطعا\"یک نمایشگاه استانی نظیر بازار سفر  فاصله بسیار زیادی با نمایشگاه های بزرگ بین المللی از جمله فیتور اسپانیا  و آی تی بی  برلین دارد . اما با برنامه ریزی و تعیین اهداف کاهش این فاصله دست نیافتنی نخواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با تاکید بر آنکه : زمان و روز  کلیه  نمایشگاه ها و جشنواره ها یی که به عنوان برند هرساله در پایتخت  برگزار می گردنند بایستی بر روی جدول نمایشگاهی استان ثابت و بدون تغییر باشند افزود :  سال آینده تقارن  ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری نمایشگاه بازار سفر تغییری را در  زمان برگزاری نمایشگاه از سوی برگزار کنندگان ایجاد  نخواهد کرد.

خسروآبادی با اظهار آنکه: تهرانگردی شبانه برای  تابستان و ماه مبارک رمضان پایتخت نشینان  قابل اجرا و  برنامه ریزی است گفت: امسال در نظر داریم با همکاری شهرداری تهران  در تابستان و ماه مبارک رمضان،  شبهای پایتخت را برای گردشگران روششن نگه داریم و با سلایق مختلف و حفظ شاًن ماه رمضان  مسیرهایی را برای شهروندان  تعریف نماییم که قابلیت اجرا دارند.

خسروآبادی توسعه عرضه خدمات گردشگری را یک تکلیف حکومتی دانست و افزود بدون تکمیل و تجهیز زیرساخت ها توسط بخش دولتی ، نمی توان از بخش خصوصی انتظار جذب گردشگر ان بیشتری را داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی ایجاد پارکینگ تورهای تهرانگردی را یکی از نیازهای توسعه گردشگری پایتخت برشمرد  و افزود ایجاد مکانی برای مبداء آغاز تورهای تهرانگردی می تواند امر نظارت و خدمات رسانی را به شهروندان افزایش دهد.

وی همچین از آمادگی میراث فرهنگی تهران برای برگزاری تور های تهرانگردی دانشجویی خبر داد  و گفت دانشجویان و دانش آموزان مخاطبین تجمیع شده ای می باشند که می توان با انجام یک کار برنامه ریزی شده به راحتی این جامعه هدف گسترده را  به گردشگری و تهرانگردی تشویق و ترغیب کرد.

وی ادامه داد  نمایشگاه های حوزه گردشگری در صورتی به برند تبدیل خواهند شد که به قائده  و دارای مشی برگزار شوند و مجریان برگزاری نمایشگاه هرگز برای کسب منافع مالی بیشتر رویه و مشی نمایشگاه سالانه خود را تغییر ندهند.

وی آمارگیری از میزان  بازدیدکنندگان و انجام مخاطب سنجی از  نمایشگاه تخصصی را نیازی برای برنامه ریزی و اجرای هرچه بهتر نمایشگاه های ادواری دانست و افزود قطعا انجام کار با کیفیت در ابعاد کوچکتر اثرات بیشتری نسبت به برگزای نمایشگاه ی گسترده بدون کیفیت دارد .

در پایان خسروآبادی با اهداء لوح یادبود از شرکت کنندگان در ششمین نمایشگاه بازار سفر ایران قدردانی نمود

انتهای پیام/

کد خبر 139304078