در این نشست هم اندیشی که در هتل باباطاهر همدان برگزار شد ، علیرضا ایزدیار, معاون اداره کل ارزیابی و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : ارتقای سطح خدمات تاسیسات گردشگری از اهمیت خاصی در حوزه گردشگری بر خوردار است.
وی یادآور شد : در گذشته چارچوب خاصی برای ابن مهم وجود نداشته است ، این درحالی است که ارتقای سطح خدمات به منظور رفاه حال هرچه بیشتر گردشگر در مقصد سفر خواهد بود واما در حال حاضر با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته استاندارد سازی تاسیسات اقامتی برنامه ریزی خاصی منطبق با ظوابط و شرایط موجود در نظر گرفته شده است.
ایزدیار افزود : برای دست یابی به این هدف دستورالعمل هایی نیز تنظیم گردیده است که بنا بر شرایط موجود در مناطق مختلف در دست اجرا قرار خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وی تاکید کرد : در این راستا اقدامات بسیار مناسبی برای تطبیق کیفیت خدمات تاسیساتی انجام شده است.
علیرضا ایزدیار, معاون اداره کل ارزیابی و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این جلسه که در سالن کنفرانس هتل باباطاهر همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت ارزیابی ارتقای سطح کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری گفت: سرویس دهی مطلوب و خدمات دهی ارزشمند در هتلها مورد تاکید و اهمیت است و زمانی یک مشتری از اقامت در هتل احساس رضایت دارد که خدمات دهی هتل مناسب باشد.
وی عنوان کرد: باید توجه داشت که نحوه اجرای استانداردسازی اماکن اقامتی در مناطق مختلف براساس مختصات هر منطقه ویژگی های خاص خود را دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تاکید کرد: تاسیسات اقامتی با در نظرگرفتن نیاز مشتریان باید موضوع استاندارد سازی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
ریحان سروش مقدم اظهار کرد: تحقق این برنامه می تواند نقش موثری در جلب رضایت مشتریان اماکن اقامتی و افزایش میزان گردشگران داشته باشد.
وی نخستین اصل استانداردسازی اماکن اقامتی را در نظر گرفتن نیاز مشتریان عنوان و اضافه کرد: اجرای سیاست استاندارد سازی باید در چارچوب نیازهای مشتریان صورت گیرد چرا که هدف نهایی از این کار جلب رضایت مشتری است.
وی با بیان اینکه موضوع استاندارد در محیط های عادی و عمومی روز به روز افزایش می یابد، گفت: استاندارد سازی اماکن اقامتی توسط گردشگران ارزیابی و با دیگر مناطق مقایسه می شود، به همین منظور متولیان امور در تاسیسات اقامتی استان لازم است این موضوع را محور برنامه های خود کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهارکرد: توجه به این مقوله می تواند شکاف دانشی و ارتباطاتی بین هتلداران و مشتریان را کاهش داده و به تدریج منجر به رضایت هرچه بیشتر مشتریان شود.
انتهای پیام/