آموزش متقاضیان صنایع دستی در استان خراسان‌جنوبی

مدیرعامل تعاونی فراگیر ملی صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: این تعاونی در جهت ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان سرپرست خانوار و با هدف آموزش و حمایت از تولید برای بانوان هنرمند اقدام به آموزش کلیه رشته های صنایع دستی نموده است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، یاسر رضایی اظهار کرد: این تعاونی در سه ماه آخر سال 92 نسبت به آموزش تعداد 85 نفر هنرجو در رشته های گلیم بافی، سرمه دوزی، ساقه گندم و قلاب رشتی اقدام کرده است.
وی افزود: این تعاونی از ابتدای سال تا پایان تیرماه نیز اقدام به آموزش تعداد 123 نفر از متقاضیان رشته های صنایع دستی در رشته های چرمه دوزی کفش، چرمه دوزی کیف، حوله بافی، گلیم بافی، سرمه دوزی، چاپ سیلک، نقاشی روی شیشه و مشبک کاغذ نموده است.
رضایی همچنین شرکت در نمایشگاه نوروزی و فروش محصولات صنعتگران، تجهیز 15 کارگاه خانگی گلیم بافی در منازل بانوان سرپرست خانوار در مرکز بیرجند و ایجاد اشتغال برای 12 مربی را از دیگر فعالیت های این تعاونی دانست.
وی بیان کرد: در حال حاضر ثبت نام و آموزش تمامی رشته های صنایع دستی در مرکز آموزش صنایع دستی استان به آدرس بیرجند- خیابان بهشتی - بهشتی 13 صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1393052625

برچسب‌ها