سیاست سازمان میراث فرهنگی آشتی با رسانه‌هاست

سیاست سازمان میراث فرهنگی، آشتی با رسانه‌هاست، باید در تعامل مثبت و خوب با رسانه‌ها، خدمات و فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی را به افکار عمومی منتقل کنیم.

به گزارش میراث آریا(chtn) حمید ضیایی پرور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست مدیران کل استان‌ها، سیاست‌های کلی سازمان در بخش روابط عمومی را تشریح کرد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با اشاره به اینکه سیاست سازمان میراث فرهنگی، آشتی با رسانه‌هاست، افزود: باید در تعامل مثبت و خوب با رسانه‌ها، خدمات و فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی را به افکار عمومی منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از تقابل با رسانه‌ها خودداری کرد، یادآور شد: مواجهه با رسانه‌ها باید مثبت و آشتی جویانه باشد.
ضیایی پرور، ادامه داد: برگزاری تورهای رسانه‌ای یکی از مهمترین برنامه‌های ما در این حوزه است چراکه در حوزه جذب گردشگر خارجی به معرفی جاذبه‌ها در بین افکار عمومی نیاز داریم و این معرفی و آگاهی بخشی موضوعی است که باید توسط عکاسان حرفه‌ای و خبرنگاران انجام شود.

رئیس مرکز روابط عمومی با بیان اینکه تورهای رسانه‌ای، ترکیبی از چهار بخش اصلی رسانه‌ها شامل، خبرگزاری‌های خارجی، صداو سیما، خبرگزاری‌های داخلی و عکاسان و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای است، یادآور شد: پس از برگزاری این تورهای رسانه‌ای، امکان برگزاری نمایشگاه‌هایی از عکس و فیام‌های تهیه شده در این سفرها فراهم می‌شود که این برنامه هم در معرفی جاذبه‌های کشور مهم و موثر خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی وارد فضای مجازی شده است، ادامه داد: براساس رهنمودهای رئیس سازمان میراث فرهنگی در رابطه با استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های کشور، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با راه‌اندازی صفحه میراث فرهنگی در شبکه آپارات و اینستاگرام، فیلم‌ها و عکس‌هایی از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری کشور را در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهد.

ضیایی پرور همچنین از انتشار ماهنامه پارسه در مرکز روابط عمومی سازمان خبر داد و گفت: این نشریه مکتوب در کنار ماهنامه حامیان، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های استان‎هاست، همچنین بولتن ویژه سازمان میراث فرهنگی که دربرگیرنده اخبار ویژه و خاص در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به چاپ می‌رسد، امکان دسترسی مخاطبان خاص به اخبار مهم این حوزه را فراهم ساخته است.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان اضافه کرد: پورتال جامع گردشگری ایران همزمان با برگزار ی هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران، رونمایی شد که با راه اندازی این پورتال امکان بارگذاری جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی تمامی استان‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی سازمان میراث فرهنگی در حوزه انتشار اخبار و وقایع ، فعال است، گفت: وضعیت پورتال ادارات کل استانی باید ساماندهی شود.

ضیایی پرور در ادامه گفت: انتصاب و تغییر مدیران روابط عمومی استان‌ها به لحاظ حرفه‌ای و تخصصی باید با نظر موافق و تایید مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صورت گیرد. 

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393120922