رضایت مسافران از خدمات رسانی گردشگری استان گیلان

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرو معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: رضایتمندی از سفر برای مردم و گردشگران کشور، اولویت اول سازمان میراث فرهنگی است و این موضوع، در بازدید از خدمات سفر گیلان بارزاست.
سمیع الله حسینی مکارم عصر یکشنبه در حاشیه نخستین بازدید نظارتی خویش از وضعیت ارائه خدمات به گردشگران گفت: دستگاه های ناظر بر خدمات گردشگری نوروزی، نظارت بر قیمت مراکز اقامتی را افزایش دهند تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارتباط با بهای مکان های اقامتی کشور گفت: آن دسته قیمت هایی که نرخ آنها توسط دولت تعیین و سیاستگذاری شده، شاهد افزایش قیمت نبوده، اما این موضوع مستلزم نظارت بیشتر از سوی ناظران استان ها است.
حسینی مکارم ادامه داد: هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مطلوب است اما هنوز تا وضعیت مناسب و ایده ال گردشگری فاصله داریم و در این راستا ، تقویت زیرساخت ها و افزایش مراکز اقامتی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: افزایش مکان های اقامتی در کشور بایستی به سمتی سوق یابد که همه طبقات مردم، توان بهره مندی از آنها را داشته باشند و این موضوع از برنامه های بلندمدت سازمان میراث فرهنگی است.
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در نخستین روزهای سال جدید، از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر، مرکز اطلاع رسانی گردشگری و نیز غرفه های عرضه صنایع دستی گیلان بازدید کرد و کیفیت ارایه خدمات گردشگری در این استان را مطلوب خواند.
سمیع الله حسینی مکارم از ناظران دستگاه های اجرایی ستاد خدمات سفر گیلان خواست نظارت بر نحوه ارایه خدمات ، بهای مکان های اقامتی و تبلیغات محیطی را افزایش دهند و بر ضرورت تحقق شعار نوروز متفاوت با خدماتی متفاوت تاکید کرد.
وی همچنین هماهنگی بین دستگاه های اجرایی گیلان را فرصتی برای برای جلب رضایت گردشگران توصیف کرد.
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نخستین بازدید نظارتی خویش را از استان گیلان آغاز کرد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد : از 27 تا 29 اسفندماه سال 93 ، تعداد 358 هزار و 475 مسافر در استان اقامت کردند که این رقم افزایش 4.49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 92 را نشان می دهد.
رضا علیزاده همچنین افزود: 872 هزار و 596 مسافر از 27 تا 29 اسفندماه سال 93 وارد استان شده اند.
74 هتل، 21 هتل آپارتمان، 66 مجتمع گردشگری، 47مهمانپذیر، 786 منزل استیجاری، 202 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 56 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد.
233 مرکز اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در گیلان فعالیت می کنند. این تعداد شامل 65مرکز اطلاع رسانی دائم و موقت مربوط به میراث فرهنگی، 48 مورد مربوط به هلال احمر و بقیه مراکز اطلاع رسانی متعلق به دیگر ارگان ها و سازمان ها همچون شهرداری و نیروی انتظامی است.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394010272