حفاظت شیمیایی از سنگ برافراشته های شهریئری پیرازمیان شهرستان مشگین شهر به منظور متوقف ساختن فرآیند تخریب شیمیایی آنان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه شهریئری پیرازمیان با محدوده 400 هکتاری دارای آثار مختلفی از دوره پارینه سنگی میانه و عصر آهن سه است، گفت: مطالعات دهه 80 فقط بخش محدودی از اطلاعات این محدوده را استخراج کرده و مطالعات مهمترین بخش آن از جمله نیایشگاه و معبد باید به طور کامل انجام شود.

کریم حاجی زاده با اشاره به اینکه مأموریت اداره کل میراث فرهنگی استان در شهریئری پیرازمیان به بخش حفاظت از سنگ برافراشته ها متمرکز شده است، اظهار داشت: پس از تأمین اعتبار، احداث ساختمانی به منظور پوشش و حفاظت فیزیکی از این سنگ برافراشته ها از اولویت نخست خواهد بود.

این مقام مسئول به برگزاری چهار جلسه شورای فنی با حضور متخصصان سازمان میراث فرهنگی به منظور حفاظت از محدوده تاریخی شهریئری مشگین شهر اشاره و تصریح کرد: درحال حاضر حفاظت شیمیایی از این آثار تاریخی بلافاصله آغاز شده تا فرآیند تخریب شیمیایی این سنگ برافراشته ها پیش از احداث سازه ای بر روی آنان با سرعت بیشتر کم و متوقف شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1394061115