پنجمین همایش بین الملی بازاریابی اینترنتی و صنعت گردشگری برگزار شد

پنجمین همایش بین المللی بازاریابی و صنعت گردشگری  10 شهریور ماه  پس از تهران و مشهد  به همت بخش خصوصی و با حضور سخنرانان خارجی و صاحب نام در حوزه بازاریابی اینترنتی ، رسانه های اجتماعی و برندهایی که با بازاریابی اینترنتی در محیط وب به شهرت رسیدند در تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛  حق پرست مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این همایش گفت: با راه گشایی و رفع موانع در حوزه توسعه گردشگری در کنار بخش خصوصی هستیم .
وی  گردشگری  را سومین صنعت  سود آور دنیا با گردش مالی قابل توجه  توصیف  کرد و افزود: روند رو به افزایش توجه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه در تمامی کشورهای دارای جاذبه های گردشگری ایجاد شده است و امروزه جذب گردشگران خارجی در کشور نیز به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صنعت گردشگری را صنعتی  پاکیزه و عاری از آلودگی  و در عین حال  اشتغال زا  و موثر در پیشبرد اقصاد ملی  و کسب درآمدهای ارزی دانست.
وی با اشاره به جایگاه  مهم صنعت گردشگری در سند چشم انداز بیست ساله ایران و توسعه پایدار این صنعت  اظهار داشت:  توسعه گردشگری باید براساس معیار های گردشگری پایدار و با توجه به مسایل اکولوژیکی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی در بلند مدت  مدنظر قرار گیرد.
حق پرست با ابراز خرسندی از برگزاری  پنجمین همایش بازاریابی اینترنتی و  صنعت گردشگری  در تبریز ، گردشگری مجازی و رشد سریع تکنولوژی  و اطلاع رسانی را موجب سرعت بخشی به امر بازاریابی و کاهش هزینه ها در کنار دستیابی به بازارهای جدید و در نهایت توسعه گردشگری عنوان کرد.
وی متذکر شد:برای شناساندن زیبایی های ایران به تمام دنیا می بایست تمام توان خود را با جذب نیروهای متخصص و بهره مندی از فناوری های نوین بکار گیریم. 
حق پرست با اشاره به هفت محور کلیدی مصوب در سند تدبیر و توسعه گردشگری استان  و فعالیت های صورت گرفته برای توسعه گردشگری  گفت: معتقدیم حوزه گردشگری باید توسط بخش خصوصی  اداره شود و نهایت سعی و تلاش خود را بکار گرفته ایم تا با راه گشایی و رفع موانع  در کنار بخش خصوصی باشیم.
 رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز دراین همایش با اشاره به  تعامل نزدیک و خوب مجموعه شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی  گفت: علی رغم  قدم ای خوبی که در این راستا برداشته شده آنگونه که باید نتوانسته ایم تبریز را به عنوان یک شهر گردشگر پذیر معرفی کنیم.
وی خاطر نشان کرد:  برای ترویج و توسعه گردشگری در تبریز نیاز به یک عزم ملی  و هماهنگی هم جانبه بین تمامی سازمانهای درگیر در این حوزه و اطلاع رسانی قوی و تبلیغ در جهت ارتقا جایگاه تبریز به عنوان یک شهر توریست پذیر داریم.
دبیری  ضمن اشاره به انتخاب شهردار تبریز به عنوان رئیس اطلس شهرهای اسلامی، افزود: درصدد هستیم تا با تقویت روابط بین المللی و برگزاری چنین همایش هایی شاهد ارتقا و توسعه صنعت توریسم در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 139406118