به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد محمدمهدی شرافت اظهار داشت: استان یزد دارای ظرفیتهای بالایی از جمله دارا بودن محلات ایلخانی از قبیل: هفتادر، خویدک، فهرج و... و همچنین بافت تاریخی دست نخورده و زنده می باشد که در راستای شناساندن و معرفی این هویت فرهنگی ـ تاریخی باید استمرار و استمداد در امر تبلیغات و معرفی شهر یزد از طریق صدا وسیما صورت پذیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: یزد در بحث گردشگری توریستهای فرهنگی رتبه سوم را داراست. همچنین ورود گردشگر به شهر یزد افزایش یافته و طبق آمار ها در کشور بی نظیر بوده است که با توجه به این روند سرمایه گذاری در احداث هتل و آماده سازی زیر ساختهای لازم به صورت جدی در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است.
وی افزایش ظرفیت پذیرش گردشگر طی پنج سال(در بازه زمانی 1395 الی 1400) را یکی از برنامه های مهم این اداره کل عنوان کرد و افزود: یزد جاذبه لازم را دارد بنابراین باید با همکاری صدا و سیما، تبلیغی برای ظرفیت های یزد به عنوان یک شهر فرهنگی صورت پذیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: اتفاقات مهمی در استان در حال انجام است که از آن جمله می توان به احیای برخی از رشته های صنایع دستی، بازسازی بناها و اماکن تاریخی و همچنین احداث هتل اشاره کرد.
شرافت وجود نزدیکترین کویر به مرکز استان را نیز از مواردی دانست که گردشگران را به وجد می آورد و عنوان کرد: با احداث هتل کویری می توانیم شرایط اقامت گردشگران را در دل کویر فراهم سازیم.
پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد نیز اظهار داشت: استان یزد دارای ظرفیت گردشگری منحصر و همچنین بناهایی است که معرفی نشده اند.
وی عنوان کرد: این اداره کل آمادگی تولید برنامه هایی با محتوا و کیفیت بالا جهت پخش در شبکه های سراسری دارد و از هیچ گونه همکاری در راستای اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فروگذار نخواهد کرد.
انتهای پیام/